اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳

دانشگاه الزهرا(س) دبیرخانه جشنواره بین‌المللی فرهنگ ملل و اقوام شد

  • شهریور ۱۱, ۱۴۰۲

به گزارش غیر دولتی نیوز،  به نقل از دانشگاه الزهرا (س)، طی حکمی از سوی هاشم داداش پور، رئیس سازمان امور دانشجویان، دانشگاه الزهرا(س) به عنوان دبیرخانه «دومین جشنواره بین‌المللی فرهنگ ملل و اقوام»در سال ۱۴۰۲ انتخاب شد.

با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های علمی و استراتژیک موجود در کشور و اهمیت نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه علی الخصوص کشورهای محور مقاومت، معرفی و ارائه پتانسیل‌های دیپلماسی علمی در زمینه تحصیل در ایران و جذب و پذیرش دانشجویان بین‌المللی از کشورهای مختلف دنیا در عرصه‌های بین‌المللی همسو با سیاست‌های کلان کشور حائز اهمیت است.

با توجه به سبقه موفق و فعال دانشگاه الزهرا (س) در زمینه فعالیت‌های بین‌المللی و سیاست‌های مشخص و مدون در زمینه جذب دانشجویان بین‌المللی و با توجه به موارد تبیین شده در سند «جشنواره جاذبه‌های تحصیل در ایران» ، این دانشگاه در نظر دارد ۱۰۱ غرفه از ۱۰۱ کشور را به کمک دانشجویان بین المللی سراسر کشور در «دومین جشنواره بین‌المللی فرهنگ ملل و اقوام» برپا کند.

بر همین اساس، جلسات متعددی با هاشم داداش‌پور، قائم مقام وزیر علوم و رئیس امور دانشجویان، محمدجواد سلمانپور، معاون بورس و امور دانشجویان خارج سازمان، جعفر رازقی مدیرکل امور دانشجویان سازمان امور دانشجویان و اعضای کمیته اجرایی ستاد مرکزی و همچنین با نمایندگان معاونت‌های دانشگاه درخصوص نحوه و شرایط برگزاری هرچه بهتر جشنواره در دانشگاه الزهرا و وزارت عتف، برگزار شده است.

در همین راستا، اولین نشست از سلسله نشست‌های دومین جشنواره بین‌المللی فرهنگ ملل و اقوام با نمایندگان دانشجویان بین المللی با رویکرد معرفی و نحوه اجرا و شرایط غرفه‌های ملل جشنواره با حضور محمد محمدی ثانی، دبیر اجرایی ستاد مرکزی، فخری سادات حسینی، سرپرست مدیریت همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه الزهرا هانیه قوامی، مسئول دبیرخانه جشنواره، روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۲.۰۶.۰۸ در دانشگاه الزهرا(س) برگزار شد.

گفتنی است؛ “دومین جشنواره بین‌المللی فرهنگ ملل و اقوام” همزمان با “جشنواره جاذبه‌های تحصیل در ایران” از تاریخ ۲۳ لغایت ۲۷ آبان در مصلای تهران برگزار خواهد شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *