اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳
برنامه وزارت علوم برای الزام تدریس مهارت‌های زندگی

برنامه وزارت علوم برای الزام تدریس مهارت‌های زندگی

  • شهریور ۱, ۱۴۰۲

به گزارش غیر دولتی نیوز به نقل از خبرنگار مهر، ابراهیم نعیمی  در خصوص روند اختلالات روانی و مشکلات اجتماعی از جمله آسیب‌های اجتماعی در بین دانشجویان ایرانی گفت: یک سری از چالش‌ها روبه افزایش است، ولی اینکه اعلام کنیم این چالش‌ها اختلال روانی است درست نبوده و در اندازه اختلال نیست بلکه در اندازه بی مهارتی است.

وی ادامه داد: یعنی نداشتن مهارت‌های اصلی و پایه باعث بروز یک سری مشکلات در دانشجویان می‌شود که این به معنای اختلال روانی نیست. به معنای فقدان یا ضعف مهارت‌های اساسی و پایه‌ای است که چالش و مسئله برای دانشجویان ایجاد می‌کند.

مدیر کل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان افزود: در واقع می‌توان گفت آسیب‌های بی مهارتی دانشجویان در حال افزایش است. به عنوان مثال دانشجویی می‌خواهد در مورد موضوعی تصمیم گیری کند اگر مهارت تصمیم گیری صحیح را نداشته باشد تصمیم گیری درستی نخواهد داشت و به مشکل برخواهد خورد که این اختلال روانی نیست بلکه مشکل است.

وی با اشاره به برنامه‌های دفاتر مشاوره برای رفع چالش‌های مذکور گفت: بنابراین دفتر مشاوره سلامت و سبک زندگی به دنبال این است تا درس «مهارت های زندگی» را برای ورودی‌های کارشناسی همه دانشگاه‌ها در تمام رشته‌ها الزامی کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *