اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳
اطلاعیه سازمان امور دانشجویان درباره تحصیل دانشجویان خارجی

اطلاعیه سازمان امور دانشجویان درباره تحصیل دانشجویان خارجی

  • مرداد ۲۹, ۱۴۰۲

به گزارش غیر دولتی نیوز به نقل از سازمان امور دانشجویان، سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص دانشجویان بین‌المللی شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های کشور اطلاعیه ای صادر و دانشگاه‌ها را ملزم به رعایت مفاد اطلاعیه مذکور کرد.

بر اساس این اطلاعیه رعایت نکات زیر ضروری است:

۱- کلیه کلاس‌های دانشـجویان بین المللی حضوری است، لـذا به هیـچوجه نبایـد به صورت غیرحضوری برگزار گردد.

۲- تحصـیل دانشـجویان بین‌المللی در دانشـگاه‌های ایران تمام وقت می‌باشـد، لذا حضور تمام وقت آنها در دانشـگاه جهت تحصـیل الزامی است. شایسـته است حضور و غیاب در هرجلسه درسـی به صورت سیسـتمی انجام گیرد.

۳- تحصـیل دانشـجویان بین‌المللی در دانشـگاه‌ها همسان و مشترک با دانشجویان ایرانی می‌باشد، لذا به هیچوجه نباید کلاس مجزا وخاص برای دانشجویان بین المللی تعریف و برگزار گردد.

۴- تـدریس در تمام دانشـگاه‌ها به زبان فارسـی است، لذا تدریس به زبان دوم از طریق مترجم اکیدا ممنوع بوده و تخلف محسوب می گردد.

۵-دانشجویان بین المللی الزاما باید با ویزای تحصیلی و کارت اقامت در دانشگاه‌ها مشغول تحصیل گردند.

۶- تمام دانشـجویان بین المللی در هر مقطع تحصـیلی پس از اخذ بلامانع تحصیلی از طریق سامانه سازمان اموردانشـجویان مجاز به ثبت نام و تحصـیل می باشند و بلامانع تحصیلی در یک مقطع کفایت از بلامانع در مقطع بعدی نمی کند.

۷- چنانچه دانشـجوی بین المللی تا این تاریـخ در آن دانشـگاه فاقـد ویزای تحصـیلی یا اقامت و یا بلامانع تحصـیلی می‌باشد، ضـروری است فورا اقدام لازم جهت اخذ ویزا، اقامت و یا اخذ بلامانع اقدام به عمل آید و لیست آنها نیز تهیه و به این سازمان ارسال گردد.

۸- پردیس های بین المللی فرعی دانشـگاه‌ها به هیچوجه قبل از اخذ مجوز مستقل پذیرش دانشجوی بین المللی حق جذب، پذیرش و ثبت‌نام دانشجویان بین المللی ندارند و مجوز دانشگاه اصلی کفایت مجوزجذب برای پردیس وابسـته نمی کنـد، لذا قبل از هر اقدامی درجذب دانشـجو، موظف به اخذ مجوز مسـتقل می باشند. بدیهی است کلیه مسئولیت‌های ناشی از تخلف از موارد فوق بر عهده دانشگاه می‌باشد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *