اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳
تاب‌آوری دانشجویان به‌شدت کاهش یافته است

تاب‌آوری دانشجویان به‌شدت کاهش یافته است

  • مرداد ۲۴, ۱۴۰۲

به گزارش غیر دولتی نیوز به نقل از فرهیختگان، مرکز مشاوره دانشگاه تهران روز گذشته به مناسبت روز خبرنگار، میزبان خبرنگاران آموزش عالی بود؛ نشستی که در آن زهره عزیزی، مدیر این مرکز در کنار تشریح عملکرد یک سال اخیر به سوالات خبرنگاران در حوزه‌های مختلف از دانشگاه عاری از دخانیات تا خدمات ارائه‌شده در طول یک سال اخیر پاسخ داد.

آسیب‌های دانشجویان بعد از کرونا دچار تغییر نشده است
زهره عزیزی، مدیر مرکز مشاوره دانشگاه تهران در پاسخ به سوال «فرهیختگان» درخصوص اعتماد دانشجویان به مراکز مشاوره بیان کرد: «عده‌ای از دانشجویان هستند که به مراکز ما مراجعه می‌کنند و بهبود می‌یابند و در حال حاضر به دوستان خود کمک می‌کنند. بخش دیگر این است که ما این اطمینان را به هر کسی که مراجعه می‌کند می‌دهیم که هیچ‌کدام از مسائل روانشناختی آنها به هیچکس و به هیچ عنوان ارائه نخواهد شد و پای این قول‌مان هم هستیم. این موضوع را دانشجویان به تجربه دیده‌اند. تنها یک زمان ما موظف هستیم که چنین کاری را انجام دهیم و آن زمانی است که دانشجو در معرض خطر است یا دیگران را در معرض آسیب و خطر قرار داده است.»
او افزود: «در غیر این صورت هیچکس از پرونده دانشجو خبردار نمی‌شود و نه مدیران دانشگاه از ما می‌خواهند و نه ما چنین اطلاعاتی را به آنها می‌دهیم. البته در این میان باید این مهم را هم مدنظر قرار دارد که به‌طور مثال دانشجویی اقدام به خودکشی می‌کند و خانواده آنها باید بدانند. این چیزی است که قانونا باید آن را انجام دهیم. اما در مجموع عملکرد مرکز در ارتباط با دانشجویان همیشه اعتماد را به جای خودش برمی‌گرداند.»
عزیزی درباره مشاوره‌های تلفنی دوره کرونا و اثرگذاری آن گفت: «مشاوره‌های تلفنی ما روی سامانه‌‌ای بود که وقت داده می‌شد. در زمانی که برای آن وقت گذاشته شده است، اگر مراجع حضور داشت، مشاور ما موظف بود پاسخگو باشد. ما گزارش‌های منظمی را از این سامانه‌ها می‌گرفتیم و پرداخت‌های ما به این مشاوران براساس این گزارش‌ها بود. گزارش‌ها‌ نشان می‌داد که این مشاور حضور دارد اما مراجع ندارد. گزارش‌هایی که من رصد کردم اصولا به این صورت بود که به ندرت مشاوری وقت را کنسل می‌کرد.»…ادامه مطلب

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *