اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳

دوره آموزشی کارشناسان مراکز مشاوره و مراکز بهداشت و درمان در دانشگاه علامه برگزار می‌شود

  • تیر ۱۳, ۱۴۰۲

به گزارش غیر دولتی نیوز به نقل از دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دوره آموزشی کارشناسان مراکز مشاوره و مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های سراسر کشور که به همت دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با همکاری مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه علامه‌طباطبائی و مرکز بهداشت و درمان این دانشگاه از ۱۷ تا ۱۹ تیرماه ۱۴۰۲ در پردیس مرکزی دانشگاه علامه‌طباطبائی برگزار می‌شود. کارشناسان مراکز مشاوره و سبک زندگی و همچنین کارشناسان مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های سراسر کشور به مدت سه روز در کارگاه‌های آموزش تخصصی با حضور استادان برجسته و مجرب این حوزه‌ها شرکت می‌کنند.

ابراهیم نعیمی، مدیرکل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه کارشناسان و مشاوران مراکز مشاوره و بهداشت و درمان دانشگاه‌ها پیشانی این مراکز هستند، اظهار کرد: دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی وزارت علوم، دست‌اندرکار ارتقای سطح سلامت روانی و جسمانی دانشجویان این وزارت در سراسر کشور است.

وی تاکید کرد: تلاش ما در این مراکز این است که با درک چالش‌ها و مسئله‌های روانی_اجتماعی و جسمانی مجموعه دانشجویان کشور که براساس کارنامه سلامت روان و کارنامه سلامت جسم، هر سال رصد و پایش می‌شود و همچنین براساس داده‌هایی که از مجموعه فعالیت‌های مراکز مشاوره و سبک زندگی و مراکز بهداشت و درمان به دست ما می‌رسد، بتوانیم راهکار‌های لازم برای ارتقا و توانمندسازی کارشناسان این مراکز و حرکت به سمت شعار «سلامت، ایمنی و محیط زیست» را در پیش بگیریم.

نعیمی با بیان اینکه دوره آموزشی کارشناسان مراکز مشاوره و مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های سراسر کشور در جهت اهداف دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی است، یادآور شد: ایجاد ارتباط بین همکاران مراکز مشاوره و مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و انتقال تجربیات بین دانشگاه‌های مختلف از اهداف اصلی این دوره سه روزه است.

مدیرکل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه شعار محوری دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان، «سلامتی برای همه دانشجویان در همه دانشگاه‌های کشور» است، افزود: این شعار در دوره آموزشی کارشناسان مراکز مشاوره و مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های سراسر کشور مورد تاکید و توجه ویژه قرار گرفته است. همچنین در آیین پایانی این دوره، ۱۰ نفر از کارشناسان برتر مراکز مشاوره دانشگاه‌ها و ۱۰ نفر از کارشناسان برتر مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها معرفی و تقدیر می‌شوند.

گفتنی است آیین آغازین این دوره، صبح شنبه، ۱۷ تیرماه ۱۴۰۲ و مراسم پایانی نیز عصر دوشنبه، ۱۹ تیرماه ۱۴۰۲ با حضور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس سازمان امور دانشجویان، مدیرکل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی این وزارتخانه و هیئت رئیسه دانشگاه علامه‌طباطبائی، در پردیس مرکزی این دانشگاه برگزار می‌شود. دانشکده مدیریت و حسابداری و کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد پردیس مرکزی دانشگاه نیز محل برگزاری کارگاه‌های آموزشی این دوره است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *