اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳

بذرپاش: هزینه ارائه هر قطعه زمین به مردم حداقل ۲۰۰ میلیون تومان است/ تهران را تا کجا ببریم؟

  • مرداد ۱۹, ۱۴۰۲

به گزارش غیر دولتی نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، روز ۱۷مردادماه جلسه مطالبه‌گری از مسئولین دولت سیزدهم در دوره اسلام ناب بسیج دانشجویی با حضور مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، برگزار شد و در آن دانشجویان به نقد عملکرد وزیر پرداختند که با پاسخگویی وی از جمله در خصوص وضعیت مالیات بر خانه‌هایی خالی همراه بود.

مهرداد بذرپاش در پاسخ به دانشجویان گفت: کنترل اجاره مسکن قانون می‌خواهد، وزیر به تنهایی نمی‌تواند کاری کند که متأسفانه قانون نداشتیم و نداریم! برای کسی که اجاره بها را بیش از حد گران می‌کند، قانون تنبیهی نداریم. ان‌شاءالله به زودی قانون خوبی تصویب می‌شود.

در این جلسه یکی از دانشجویان خطاب به وزیر گفت: طبیعتا وقتی صحبت از چالش‌ها و مشکلات خواهیم کرد، وزارت راه و شهر سازی و دبیر شورای عالی مسکن که شما باشید را به عنوان یک بازیگر کلان و سیاست گذار کلان می‌بینیم.   پس جملاتی از قبیل: عدم وجود زیر ساخت و نبود امکانات و پاس کاری مطالبات و چالش‌ها به وزارت خانه‌های دیگر نشان دهنده‌ی این می‌باشد که شناختی از جایگاه فعلی وجود ندارد.

تیتربشه///بذرپاش: هزینه ارائه هر قطعه زمین به مردم حداقل ۲۰۰ میلیون تومان است/ تهران را تا کجا ببریم؟

وزیر راه و شهرسازی گفت: در حوزه واگذاری زمین، همین الآن هم زمین واگذار می‌کنیم، ولی به سادگی نیست. هزینه هر قطعه زمین برای ارائه به مردم حداقل ۲۰۰ میلیون تومان است. ولی نمی‌توان در بیابان زمین داد، باید شهر‌ها را گسترش داد. تهران را تا کجا ببریم؟ وقتی شهر از یک حدی بیشتر باز شود بحث شبکه حمل و نقل، امنیت، فاضلاب، بهداشت مطرح است.

برخی از مطالبات دانشجویان از وزیر شامل این مطالب بود: آزموده را آزمودن خطاست. تجربه آپارتمان سازی در این سال‌ها جلوی چشمان ماست. کاهش کیفیت زندگی، بی هویتی گسترده شهری، ترافیک مداوم، مشکلات فرهنگی گسترده که بعضاً بی توجهی به احکام اسلامی را در پی دارد و ایجاد مشکلات برای فرزندآوری، حاصل سال‌ها متراکم سازی است.

تیتربشه///بذرپاش: هزینه ارائه هر قطعه زمین به مردم حداقل ۲۰۰ میلیون تومان است/ تهران را تا کجا ببریم؟

به رغم تاکیدات رهبر معظم انقلاب، در میان مسئولان وزارتخانه، هیچ توجهی به نقش آفرینی مردم در این حوزه نشده است. آیا مردم در دستگاه محاسباتی شما جایی دارند یا مردم را فقط برای بازی‌های رسانه‌ای خود می‌خواهید؟ حل مسئله مسکن بیشتر از اینکه نیاز به نقدینگی و ساختار داشته باشد، نیاز به انقلاب در پارادایم حکمرانی شما دارد. انقلاب، علیه تصدیگری دولت به نفع حاکمیت عموم مردم!

بذرپاش در پاسخ گفت: مالیات بر خانه‌های خالی از سال ۱۳۵۲ قانون دارد و تا به حالا تقریباً هیچ مقدار انجام نشده. البته این قانون در سایر کشور‌ها انجام می‌شود و بسیار کار درستی است. بخواهیم اجرا کنیم این قانون را، باید تمام شهرداری‌های کشور به میدان بیایند. مقاومت جدی در برابر اجرای این قانون وجود دارد!

تیتربشه///بذرپاش: هزینه ارائه هر قطعه زمین به مردم حداقل ۲۰۰ میلیون تومان است/ تهران را تا کجا ببریم؟

شایان ذکر است، هفتمین دوره تشکیلاتی اسلام ناب بسیج دانشجویی در محل اردوگاه آبعلی در حال برگزاری است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *