اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳

برگزاری دوره‌های پرستاری و مامایی ویژه فارغ التحصیلان افغان

  • آذر ۱۵, ۱۴۰۲

به گزارش غیر دولتی نیوز  به نقل از وزارت بهداشت، دکتر آرمین شیروانی با بیان این خبر افزود: پیرو توافقنامه بین معاونت آموزشی وزارت بهداشت و صندوق جمعیت سازمان ملل با نظارت نمایندگی ویژه رییس جمهور در امور افغانستان مقرر شده تا به صورت پایلوت ۵۰ پرستار و ۵۰ مامای افغان در دو حوزه انتخابی آموزش‌های مهارتی و عملی لازم را فرا بگیرند.

وی گفت: در این دوره قرار است فهرست تایید شده از سوی وزارت کشور اعلام شود و ۱۰۰ نفر از فارغ التحصیلان افغان در چهار دوره تقسیم می شوند و طول هر دوره بین ۴ تا ۶ ماه است.

مدیر مرکز ملی آموزش‌های مهارتی و حرفه‌ای علوم پزشکی افزود: این دوره‌ها عملی و مهارتی برای توانمند سازی فارغ التحصیلان رشته مامایی و پرستاری برگزار می شود که شامل دوره آموزشی مدیریت خونریزی پس از زایمان، تکنیک‌های زایمان طبیعی، پرستاری نوزادی و پرستاری سوختگی است.

وی خاطرنشان کرد: در صورت نیاز مباحث تکمیلی تئوری هم ارائه می‌شود و توانمندی‌های حرفه‌ای که مهارت آموزان باید کسب شود؛ تدوین و ساعات آموزشی و نوع آموزش‌های مهارتی تعیین شده است.

شیروانی تصریح کرد: براساس این برنامه‌ها و توانمندی‌ها، پس از پایان دوره آزمون سنجش صلاحیت حرفه‌ای انجام می شود و شرکت کنندگان افغان بعد از گذراندن دوره برای ارائه خدمت به کشور خود باز می گردند.

وی افزود: امیدوارم با توسعه آموزش‌های بین‌المللی، بتوانیم دوره های عملی و مهارتی را هم برای سایر کشورهای منطقه هم برگزار کنیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *