فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

چهار انتصاب در آموزش عالی

  • تیر ۱۳, ۱۴۰۱

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور احکامی جداگانه شعبان شتایی را به عنوان سرپرست دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، حامد قربانی را به عنوان سرپرست مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرا، زهرا سلمان را به عنوان سرپرست پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی و جواد نوری‌نیا را به عنوان رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی منصوب کرد.

محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور احکامی جداگانه شعبان شتایی را به عنوان سرپرست دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، حامد قربانی را به عنوان سرپرست مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرا، زهرا سلمان را به عنوان سرپرست پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی و جواد نوری‌نیا را به عنوان رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی منصوب کرد.

متن احکام انتصابی وزیر علوم به شرح زیر است.

جناب آقای دکتر شعبان شتایی

نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند جنابعالی، به موجب این حکم به عنوان «سرپرست دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان» منصوب می‌شوید.

انتظار می‌رود با پیروی از آموزه‌های اسلامی، مبانی علمی، روحیۀ انقلابی، راهبرد‌های اساسی دولت مردمی و برنامه‌های ارائه شده به مجلس شورای اسلامی و جلب همکاری استادان، مدیران، یاوران علمی (کارکنان) و دانشجویان تمامی امکانات مادی و معنوی دانشگاه از جمله ظرفیت عظیم خیرین و واقفین را جهت تحقق سیاست‌ها و برنامه‌های اسناد بالادستی، مرجعیت و دیپلماسی علمی، توسعه همه جانبه علم و فناوری، آموزش پژوهش-محور، پژوهش آموزش-محور، مهارت افزایی، کارآفرینی، فرهنگ‌سازی کار تیمی و گروهی و در نهایت اجرای تمامی محور‌های سند «دانشگاه اسلامی» به کار گیرید.

توفیق روزافزون جنابعالی را در پیش‌برد اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و منویات رهبر حکیم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله العالی)، از درگاه پروردگار متعال خواستارم.

جناب آقای دکتر حامد قربانی

نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند جنابعالی، به موجب این حکم به عنوان «سرپرست مرکز آموزش عالی فنی ومهندسی بوئین زهرا» منصوب می‌شوید.

انتظار می‌رود با پیروی از آموزه‌های اسلامی، مبانی علمی، روحیۀ انقلابی، راهبرد‌های اساسی دولت مردمی و برنامه‌های ارائه شده به مجلس شورای اسلامی و جلب همکاری استادان، مدیران، یاوران علمی (کارکنان) و دانشجویان تمامی امکانات مادی و معنوی آن مرکز آموزش عالی، ازجمله ظرفیت عظیم خیرین و واقفین را جهت تحقق سیاست‌ها و برنامه‌های اسناد بالادستی به کار گیرید.

توفیق روزافزون جنابعالی را در پیش‌برد اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و منویات رهبر حکیم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله العالی)، از درگاه پروردگار متعال خواستارم.

سرکارخانم دکتر زهرا سلمان

با عنایت به مراتب تعهد، تخصص و تجارب ارزنده سرکارعالی و بر اساس پیشنهاد معاون محترم وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان به موجب این حکم به سمت «سرپرست پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی» منصوب می‌شوید.

انتظار می‌رود با پیروی از آموزه‌های اسلامی مبانی علمی و روحیه انقلابی و راهبرد‌های اساسی دولت مردمی و جلب همکاری استادان مدیران و کارکنان گرامی (یاوران علمی) آن پژوهشگاه نقشی شایسته در تحقق اهداف نظام علم و فناوری به ویژه «تحول در علوم ورزشی» ایفا نمایید.

انتظار می‌رود با توکل به خداوند متعال، مأموریت و وظایف آن پژوهشگاه را به شرح ذیل به انجام برسانید:

_ ایفای نقش هدایتی و حمایتی از تمامی دانشمندان، استادان، پژوهشگران، دانشجویان و دانش‌پژوهان رشته‌های مرتبط با تربیت بدنی و علوم ورزشی
_ استفاده بهینه از امکانات موجود برای تحقق ماموریت‌های پژوهشگاه
_ اصلاح ساختار و فرآیند‌های داخلی پژوهشگاه با رویکرد مدیریت جهادی، به‌منظور چابک‌سازی و بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت منابع انسانی متخصص و تجهیزاتی آن پژوهشگاه
_ بسترسازی نرم افزاری و سخت افزاری برای استفاده از ظرفیت علمی، فناوری و نوآوری استادان، پژوهشگران، دانشجویان و دانش پژوهان رشته‌های مرتبط با علوم ورزشی
_ سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی جهت گسترش علم، فناوری ونوآوری در حوزه تربیت بدنی و علوم ورزشی
_ همکاری با سایر موسسات آموزش عالی، ارگان‌ها، سازمان‌های دولتی و غیردولتی جهت فراهم نمودن زمینه مناسب برای تولید دستاورد‌های پژوهشی، نوآورانه و فناورانه در حوزه تربیت بدنی
_ تبدیل شدن به مرجع علمی و پژوهشی کشور و منطقه در زمینه تربیت بدنی و علوم ورزشی
_ تلاش در جهت تحقق دیپلماسی علمی و دستیابی به افق‌های جدید علم، فناوری ونوآوری در حوزه علوم ورزشی
_ انجام طرح‌های پژوهشی کلان و میان‌رشته‌ای ملی ومنطقه‌ای در راستای رفع نیاز‌های کشور در حوزه تربیت بدنی و علوم ورزشی با بهره مندی از توان علمی، پژوهشی، فناوری ونوآوری تمامی متخصصان مرتبط دانشگاه‌های کشور
_ تعامل و تکامل هم افزا با انجمن‌ها و قطب‌های علمی مرتبط با تربیت بدنی و علوم ورزشی
_ تلاش در جهت فرهنگ سازی وهمگانی نمودن ورزش وتربیت بدنی در جامعه
_ تولید خدمت، ثروت وسرمایه از طریق دانش تربیت بدنی وعلوم ورزشی
_ تلاش در جهت تحقق شعار «تربیت بدنی و علوم ورزشی پیشنیاز سلامت در همه عرصه‌ها در جامعه»
امید است با رعایت منشور اخلاقی دولت مردمی در حفظ بیت‌المال بکوشید و نهایت اهتمام خویش را در اعمال سیاست‌های موثر در صرفه‌جویی در هزینه‌ها، پرهیز از تجمل‌گرایی، تقویت نظم و انضباط اداری و رعایت مقررات مالی و ارتقای علمی، فرهنگی و اجتماعی آن پژوهشگاه به کار بندید.

جناب آقای دکتر جواد نوری‌نیا

پس از حمد خدا، درود و صلوات بر محمد و آل محمد (ص)، نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجربه جنابعالی و با عنایت به پیشنهاد معاون محترم فناوری و نوآوری، به موجب این حکم به مدت ۴ سال به سمت رئیس پارک آذربایجان غربی منصوب می‌شوید.

امید است با توجه به راهبرد‌های اساسی دولت مردمی نقشی شایسته در تحقق اهداف نظام علم، فناوری و نوآوری به‌ویژه توسعه پارک و مراکز رشد و حل مشکلات پیش روی شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان مستقر در پارک ایفا نمایید.

انتظار می‌رود موارد ذیل در اولویت کار‌های اجرایی جنابعالی قرار گیرد:

_ تعامل و تکامل هم افزا با استانداری، دانشگاه‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی، صنایع خصوصی و دولتی

_ ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای پارک به منظور ارتقای کمی و کیفی خدمات مورد نیاز توسعه کسب و کار شرکت‌ها و واحد‌های فناور

_ بسترسازی نرم افزاری و سخت افزاری برای ظهور و بروز نوآوری

_ مشارکت و ایفای نقش مؤثر در ارتقای زیست‌بوم نوآوری و فناوری منطقه
_ طراحی ساز و کار لازم جهت تربیت نیروی انسانی متخصص در سطوح و حوزه‌های مختلف مورد نیاز پارک علم و فناوری

_ توجه ویژه به معضل بیکاری و تلاش برای ایجاد طرح‌های اشتغال‌زایی دانش‌بنیان و تغییر فرهنگ کارجوئی به کار آفرینی

_تدوین سازوکار عملیاتی جهت تحقق مرجعیت و دیپلماسی فناوری و نوآوری و رصد فناوری‌های نوظهور

_ بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی و غیردولتی در راستای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان

_ تلاش در جهت ماموریت گرایی پارک و ایجاد قطب‌های فناوری

_ سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و جذب فن آموز، دستیار و پسادکتری فناوری

_ مهندسی پروژه‌های کلان فناوری و تبدیل آن‌ها به ریز پروژه‌ها و واگذاری آن‌ها به شرکت‌های دانش‌بنیان جهت اجرا

امید است با استعانت از خدای سبحان، درایت جنابعالی و همکاری و همراهی با سایر رؤسای دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری، نقشی شایسته در تحقق اهداف نظام علم و فناوری و ارتقای عملکرد این حوزه ایفا نمایید.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین در نامه‌ای جداگانه از خدمات و تلاش‌های دکتر علی نجفی‌نژاد رئیس سابق دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، دکتر علی شریف نژاد رئیس پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، دکتر فواد کیلانه ئی رئیس مرکز آموزش عالی فنی ومهندسی بوئین زهرا و دکتر منصور فر رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی در مدت تصدی این مسئولیت‌ها تشکر و قدردانی کرد.

دکتر شتایی (زاده جویبار _ ۱۳۴۸) دارای دکترای مهندسی منابع طبیعی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با مرتبه استادی است.

از سوابق اجرایی وی می‌توان به ریاست دانشکده مهندسی چوب و جنگل دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان اشاره کرد. وی همچنین بیش از ۲۰۰ مقاله علمی پژوهشی در مجلات ملی و بین‌المللی منشر کرده است. سردبیر و عضو هیات تحریریه مجلات مختلف در زمینه علوم و فناوری جنگل و حفاظت زیست بوم گیاهان است.

دکتر شعبان شتایی در سال ۱۳۹۹ توسط سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور و اتحادیه انجمن‌های علمی منابع طبیعی و محیط زیست کشور موفق به کسب مقام استاد نمونه کشور در موضوع آموزش، پژوهش و تربیت نیروی انسانی نیز شد.

دکتر حامد قربانی (زاده قزوین _ ۱۳۵۹) دارای دکترای مهندسی مواد، عضو هیئت علمی مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین‌زهرا با مرتبه استادیاری است که از سوابق اجرائی وی می‌توان به مدیر امور مالی و معاون مرکز رشد پارک علم و فناوری قزوین اشاره کرد. وی همچنین عضو بسیج اساتید استان است.

دکتر زهرا سلمان دارای دکترای تخصصی رفتار حرکتی عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبائی با مرتبه دانشیاری است که به مدت ۲ سال ریاست دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی را بر عهده داشت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *