اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳
تفاهم‌نامه سه جانبه در زمینه طراحی، تحقیق و توسعه دارو‌های مورد نیاز کشور امضا شد

تفاهم‌نامه سه جانبه در زمینه طراحی، تحقیق و توسعه دارو‌های مورد نیاز کشور امضا شد

  • مرداد ۱۴, ۱۴۰۲

به گزارش غیر دولتی نیوز به نقل از  خبرگزاری دانشجو، تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک (IBB) و دانشکده زیست‌شناسی دانشگاه تهران با شرکت تحقیقاتی و مهندسی توفیق دارو با حضور رضا عامری رئیس دانشکدگان علوم دانشگاه تهران امضا و مبادله شد.

تهیه و اجرای طرح‌های پژوهشی و فناوری مشترک، جهت دادن به پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشگاه برای تامین نیاز‌های تولیدی کشور، تسهیل استفاده متقابل از ظرفیت تحقیقاتی و دستگاهی در جهت تامین نیاز‌های طرفین و استفاده از ظرفیت طرفین درجهت دستیابی به بانک اطلاعاتی و علمی از محور‌های این تفاهم‌نامه همکاری است.

رضا عامری، رئیس دانشکدگان علوم دانشگاه تهران در مراسم امضای این تفاهم‌نامه، گفت: این تفاهم‌نامه می‌تواند باعث تسهیل در ارتباط بین دانشگاه و صنعت شود و اتفاقات بزرگی در حوزه همکاری مشترک بین استاد، دانشجو و صنعت برای دو مجموعه ایجاد نماید.

وی با اشاره به تلاش‌های موسوی موحدی استاد ممتاز دانشگاه تهران در زمینه ایجاد اتصال بین دانشگاه و صنعت، خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های رئیس مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران، اتفاقات بزرگ و امیدبخش و عمیقی در حوزه ارتباط صنعت و دانشگاه رقم خورده است و مطمئن هستیم اینگونه تعاملات باعث رشد و توسعه علم در حوزه‌های مختلف به خصوص تولید دارو می‌شود.

علی‌اکبر موسوی موحدی نیز ابراز امیدواری کرد: با افزایش تعاملات بین دانشگاه و صنعت شاهد پیشرفت هر چه بیشتر در زمینه طراحی، تحقیق و توسعه دارو‌های مورد نیاز کشور باشیم.

مهران حبیبی رضائی، رئیس دانشکده زیست‌شناسی دانشگاه تهران نیز با تاکید بر اولویت یافتن شبکه‌سازی بین دانشگاه و صنعت، اظهار داشت: حاصل انعقاد این تفاهم‌نامه و برگزاری جلسات مشترک بین دانشگاه و صنعت این است که بتوانیم یک شبکه‌سازی درست در مسیر پیشرفت کشور داشته باشیم و از دوباره‌کاری‌ها در استفاده از سرمایه، وقت و نیروی انسانی جلوگیری کنیم.

سیادت مدیرعامل تحقیقاتی و مهندسی توفیق‌دارو هم در این نشست، با یادآوری اهمیت شناخت علوم پایه در صنعت دارویی، اظهار داشت: انعقاد این تفاهم‌نامه می‌تواند یکی از اهرم‌های جلوگیری از مطالعات اضافی و ریل‌گذاری صحیح در زمینه تولید دارو برای کشورمان باشد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *