اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳
کارکنان و اساتید دانشگاه صاحب مسکن می‌شوند

کارکنان و اساتید دانشگاه صاحب مسکن می‌شوند

  • مرداد ۱۰, ۱۴۰۲

به گزارش غیر دولتی نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، علی خطیبی در نشستی که امروز با حضور معاونان سازمان ملی مسکن و شهر سازی و مدیران طرح‌های عمرانی دانشگاه‌ها در سالن جهاد علمی ساختمام وزارت علوم، برگزار شد، گفت: اراده جدی وزارت علوم و وزارت راه و شهرسازی، عملیاتی کردن توافق ساخت مسکن برای دانشگاهیان است.

وی تأکید کرد: زیرساخت ایجاد مسکن برای دانشگاهیان هیچ وقت به اندازه اکنون فراهم نبوده است که هم زمین، هم اعتبار مالی و تسهیلات بانکی و ضوابط قانونی مشخص و آسان برای متقاضیان مسکن پیش‌بینی شده باشد. از این رو توصیه اکید ما به روسا و مدیران دانشگاهی این است که از این فرصت به خوبی استفاده کنند.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم با اشاره به فراهم بودن شرایط لازم برای احداث مسکن کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها گفت: نخستین دانشگاه‌هایی که این طرح را عملیاتی کنند مورد تشویق مالی قرار می‌گیرند.

مسکن دانشگاهیان الگو خواهد بود
خطیبی اظهار داشت: دانشگاه‌ها این ظرفیت را دارند تا با اتکا به توانایی‌های علمی خود در رشته‌های معماری، شهرسازی، عمران و مهندسی، مسکن سازگار با معماری اسلامی ایرانی و شرایط بومی هر استان احداث کنند که الگوی موفق مسکن برای سایرین باشد.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم گفت: توافق نامه وزارتین مسکن و علوم برای احداث ۲۰۰ هزار خوابگاه برای دانشجویان متاهل وارد مرحله اجرایی شده و در تعدادی از دانشگاه‌ها عملیات احداث در حال انجام است.

وی گفت: برای ساخت خوابگاه دانشجویان متاهلین، تسهیلات بانکی پیش‌بینی شده تا رؤسای دانشگاه‌ها از این تسهیلات استفاده کنند و بازپرداخت آن به راحتی از محل شهریه خوابگاه‌ها، درآمد‌های اختصاصی و کمک‌های وزارت علوم قابل پرداخت است.

حمایت وزیر راه و شهرسازی از تولید مسکن برای دانشگاهیان
تقی رضایی، معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن نیز در این نشست گفت: وزیر راه و شهرسازی با جدیت از ساخت مسکن دانشگاهیان حمایت کرده اند و ما با وزارت علوم برای پیشرفت این اقدام، جلسات هفتگی داریم.

وی با اشاره به اینکه توافق‌نامه وزارت علوم و راه و شهرسازی به ادارات استانی ابلاغ شده است، گفت: دانشگاه‌ها در اسرع وقت زمین‌های مورد نظر خود را برای احداث مسکن دانشگاهیان، به ادارات استانی وزارت مسکن معرفی کنند.

رضایی با اشاره به اینکه انجام فرآیند پیش‌بینی شده در قانون نهضت ملی مسکن و تصویب طرح در شورای عالی شهرسازی، حدود ۶ ماه زمان لازم دارد، گفت: دانشگاه‌ها برای اجرای توافق تسریع کنند.

وی افزود: سازمان ملی زمین و مسکن، برای اجرای نهضت ملی مسکن با دستگاه‌های اجرایی بزرگی مثل وزارت جهاد کشاورزی (۱۰۰ هزار هکتار) تواق نامه همکاری دارد و وزارت علوم و دانشگاه‌ها می‌توانند به این تجربه موفق اتکا کرده و با استفاده از توان علمی دانشگاه‌ها به بهترین وجه از فرصت قانونی برای خانه‌دار کردن کارکنان و اساتید استفاده کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *