اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳

رویکرد سازمان امور دانشجویان توانمندسازی و نخبه پروری است

  • تیر ۲۹, ۱۴۰۲

به گزارش غیر دولتی نیوز  به نقل ازسازمان امور دانشجویان، سید فردین تقی‌زاده مدیر کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان اموردانشجویان در مراسم اختتامیه دومین دوره طرح ملی ضیافت ایثار ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه های سراسر کشور گفت: رویکرد و نگاه سازمان امور دانشجویان در دولت سیزدهم در همه ادارات در جهت توانمند سازی دانشجویان بوده و از مدیران خواسته شد تا برنامه های عملیاتی در همه حوزه‌ها در ادارات کل سازمان تهیه شود.

وی ادامه داد: در این راستا اداره کل شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان در سال گذشته ۴ برنامه عملیاتی برنامه ریزی و اجرا نمود که بیشتر آنها برای اولین بار اجرا شده است تا دانشجویان شاهد و ایثارگر مستعد و نخبه، شناسایی شده و برنامه‌هایی در جهت ایجاد انگیزه و شادابی و رقابت و همچنین هویت مداری آن‌ها تدوین شود.

مدیر کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر افزود: بصیرت افزایی در صدر برنامه‌های امام رضا(ع) بود بطوریکه سراسر وجود و زندگی این امام همام که امروز توفیق حضور در حرمش نصیبمان شده پر از برکت و خیر بوده است.

وی از شهدا و ایثارگران نیز به عنوان کسانی که دارای بصیرت و خودباوری بودند یاد کرد و خاطرنشان ساخت: شهدا سرمایه‌های ارزشمند نظام اسلامی هستند، شهدا صحنه‌های بی‌بدیلی از فداکاری، ایثار و مجاهدت خلق کردند و وظیفه ما تبیین و تشریح بصیرت و خودباوری و فرهنگ مقاومت و ایستادگی است و با انتقال مکتب شهیدان و تفکر ناب آنان به نسل جوان اجازه نخواهیم داد دشمنان در میان دانشجویان، این قشر پیشرو و تاثیرگذار در تمام عرصه های علمی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نفوذ کند و به اهداف خود دست یابد.

تقی‌زاده در ادامه افزود: اگر در انتقال فرهنگ شهادت اهتمام نداشته باشیم به فرهنگ نظام اسلامی جفا شده است؛ چرا که تبیین روحیه ولایتمداری و بصیرت شهدا موجب ثابت‌قدم ماندن جوانان به ویژه دانشجویان شده و با تاسی به سیره شهدای عزیز تمدن‌ساز و تاریخ‌ساز خواهند شد.

وی به برگزاری جشنواره‌های متعدد در سال جاری اشاره کرد و گفت: علاوه بر ضیافت ایثار، جشنواره جایزه ملی شهید سلیمانی، جشنواره قرآنی و فرهنگی و هنری شهید آوینی و المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر از جمله برنامه‌هایی است که در سال جاری برگزار خواهد شد.

تقی‌زاده افزود: برگزیدگان شرکت کننده در برنامه‌های اداره کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر مانند جشنواره جایزه ملی شهید شهید سلیمانی، جشنواره قرآنی و فرهنگی و هنری شهید آوینی و همچنین جایزه ملی ایثار به بنیاد ملی نخبگان معرفی می شوند و بنیاد امتیاز هرکدام از طرح‌ها و برنامه‌های مذکور را برای متقاضیان دریافت امتیازات بنیاد در سرجمع امتیازات دانشجویان شاهد و ایثارگر لحاظ خواهد کرد.

وی در پایان فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و علمی را باعث ایجاد شور و نشاط و هویت بخشی به دانشجویان دانست و ابراز امیدواری کرد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور با همکاری و هماهنگی به موقع با سازمان امور دانشجویان در تداوم و نقش آفرینی این برنامه ها سهیم باشند.

دومین دوره طرح ضیافت ایثار به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد از ۲۰ تیرماه به مدت ۹ روز با برگزاری کلاس‌های آموزشی، مسابقات فرهنگی، ورزشی، بازدیدها برای بیش از ۱۰۰۰ دانشجوی دختر و پسر به صورت مجزا برگزار شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *