اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳

رئیس جمهور هر چه سریع‌تر مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره «ساترا» را ابلاغ کند

  • تیر ۲۹, ۱۴۰۲

به گزارش غیر دولتی نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام پس از میزگرد «بررسی مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره ساماندهی صوت و تصویر فراگیر، با حضور مسئولین ساترا، نمایندگانی از بخش خصوصی و اهالی هنر و رسانه» در پیامی نسبت به آن موضع گیری کرد که متن آن به شرح زیر است:

حضور مسئولین ساترا در میزگردهای این‌چنینی و با حضور بازیگران مختلف مسئله صوت و تصویر فراگیر، باطل کننده بازی‌های رسانه‌ای افرادی هست که منفعتشان در حل نشدن این مسئله است.

لازم است که برای تدوین ضوابط حاکم بر صوت و تصویر فراگیر در فرصت سه ماهه پیش‌رو، از نظرات بدنه با تجربه اهالی هنر و رسانه و همچنین نمایندگانی از فعالان بخش خصوصی استفاده شود.

رییس جمهور مکلف است هر چه سریع‌تر در راستای پایان دادن به این مسئله و تقویت پشتوانه قانونی ساترا، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کند.

پس از ابلاغ این سیاست‌ها توقع می‌رود نهادهایی مانند قوه قضاییه به برخورد قاطعانه با متخلفین بپردازند و دیگر نهادهای حاکمیتی از هرگونه دخالتی در این عرصه که خارج از شئون حاکمیتی آنهاست پرهیز کنند.

پایبندی مسئولین ساترا به ارزش‌ها و هنجارهای عمومی جامعه، ضامن حمایت مردمی از این نهاد خواهد بود و هرگونه تسامح با اسم رمز تعامل و چانه‌زنی، به منزله بی‌اعتنایی به وظایف قانونی ساترا است.

تجربه دو سال گذشته ساترا در همراهی سازنده با سکوها موید این است که مسئولین ساترا از گسترش شاخه‌های تعاملی در ساختار سازمانی ساترا نباید بترسند و استفاده از افرادی با سابقه پربار علمی و اجرایی (نظیر اعضای شورای صدور مجوز تولید) می‌تواند به افزایش کیفیت تصمیمات این نهاد کمک فزاینده‌ای کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *