اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳
ورود کره و ژاپن به جنگ جهانی تراشه‌ها

ورود کره و ژاپن به جنگ جهانی تراشه‌ها

  • خرداد ۲۵, ۱۴۰۲

صنعت نیمه‌رسانا به طراحی و تولید نیمه‌رساناهایی می‌پردازد که وسایل الکترونیک بسیار ریز ساخته‌شده از سیلیکون، ژرمانیوم یا ترکیبات آرسنید گالیوم هستند. نیمه‌رساناها را می‌توان تقریبا در هر وسیله الکترونیکی مانند تلویزیون، کامپیوتر، تجهیزات تشخیص پزشکی، تلفن‌های همراه و بازی‌های ویدئویی پیدا کرد. درحال‌حاضر، صنعت ۳۰۰ میلیارد دلاری نیمه‌رساناهای آمریکا از شرکت‌ها و سازندگان الکترونیکی مستقر در آمریکا، چین، ژاپن، کره‌جنوبی، فرانسه و ایتالیا تشکیل شده است. در این میان کره جنوبی که صاحب چند غول فناوری در دنیاست، به‌دنبال آن است که با سرمایه‌گذاری‌های عظیم روی این حوزه، بازار این فناوری را از آن خود کند.

سامسونگ سرمایه‌گذار اصلی پروژه:به گزارش سی‌ان‌ان، کره جنوبی قرار است به‌زودی تسهیلات قابل‌توجهی را برای تولید تراشه‌های کامپیوتری در منطقه سئول، پایتخت این کشور راه‌اندازی کند. خبرها حاکی است که کره جنوبی درنظر دارد با استفاده از حدود ۲۳۰ میلیارد دلار سرمایه‌ای که از غول تراشه‌های حافظه‌ای سامسونگ الکترونیک دریافت می‌کند، بزرگ‌ترین مرکز تراشه دنیا را تاسیس کند

سرمایه‌گذاری روی آموزش نیمه‌رساناها:به گزارش universityworldnews، دولت کره جنوبی در سال‌های اخیر با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام داده، گام‌هایی را برای سرمایه‌گذاری روی دانشگاه‌ها به‌عنوان بخشی از برنامه‌های جدید خود برای گسترش صنعت نیمه‌رسانا و حفظ نقش برتر جهانی در این حوزه استراتژیک برداشته است. رئیس‌جمهور این کشور آسیایی خبر از اختصاص نقدینگی جدید با هدف تقویت مقاطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد دانشگاه‌ها و ثبت‌نام در رشته‌های مرتبط با این حوزه داده و مدعی شده که توسعه صنایع با فناوری پیشرفته مانند نیمه‌رساناها نیاز به واکنش سریع دارد. او از احداث ۱۵ مجموعه صنعتی نوین و پیشرفته در ۱۵ منطقه از کره جنوبی خبر داده است.

افزایش دامنه اقدامات دانشگاه‌ها: آموزش عالی کره جنوبی خبر از اجرای قانون ارتقای همکاری صنعت- دانشگاه- پژوهش و ارتقای آموزش‌های صنعتی داده تا این اجازه را به دانشگاه‌ها بدهد که سهمیه دانشجویی تحمیل شده توسط دولت را تا ۲۰ درصد برای برنامه‌های موجود افزایش دهد که براساس قراردادهایی تنظیم می‌شوند که به دانشگاه مجوز ارائه برنامه‌های آموزشی عرضه‌شده توسط دانشگاه‌ها را می‌دهد.

متن کامل را اینجا بخوانید.

 

منبع: فرهیختگان

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *