اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳

راه‌اندازی دانشکده صنایع و فناوری‌های معدنی دانشگاه صنعتی ارومیه

  • اسفند ۲, ۱۴۰۲

به گزارش غیردولتی نیوز به نقل از وزارت علوم، مجتبی مختاریان با اعلام این خبر گفت: اقدامات دانشگاه صنعتی ارومیه در دو سال گذشته در سه سطح ساختارها و تشکیلات، حوزه پژوهشی و حوزه عمرانی قابل بیان است.

وی افزود: در حوزه ساختار و تشکیلات ما موفق شدیم هیات ممیزه، هیات امنا و هیات بدوی تخلفات انتظامی اعضای هیات علمی را بصورت مستقل از دانشگاه معین استان تشکیل دهیم که این موضوع به کاهش زمان بررسی پرونده‌ها و احقاق حق سریع اعضای هیات علمی و کارکنان کمک خواهد کرد.

رییس دانشگاه صنعتی ارومیه گفت: در این مدت موفق شدیم مجوز ایجاد ۵ دانشکده جدید را از شورای گسترش آموزش عالی اخذ کنیم و همچنین آزمایشگاه تحقیقاتی فرآوری‌های مواد معدنی را از محل اعتبارات مسؤولیت اجتماعی شرکت نفت راه‌اندازی کنیم.

مختاریان اظهار داشت: با اقدامات صورت گرفته سطح تشکیلاتی دانشگاه صنعتی ارومیه از رتبه ۴ به ۳ ارتقا یافت.

رییس دانشگاه صنعتی ارومیه گفت: سرانه مقالات اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی ارومیه در پایگاه WOS در استان آذربایجان غربی مقام اول را دارد و این دانشگاه موفق شد جایگاه خود را پنج رتبه در رده‌بندی ISC بین دانشگاه های صنعتی کشور ارتقا دهد.

وی‌ افزود: با آوردهایی که در حوزه پژوهش داشتیم دانشگاه صنتی ارومیه در رتبه بندی سایماگو از لحاظ بین‌المللی نزدیک ۳۰۰ رتبه و نیز از نظر ملی ۲۰ رتبه جایگاه خود را بهبود بخشید.

مختاریان تاکید کرد: جایگاه دانشگاه صنعتی ارومیه به لحاظ پژوهشی واقعاً ممتاز است به صورتی که امسال با رتبه ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ به نظام رتبه بندی تایمز ورود پیدا کرده است و در این نظام رتبه‌بندی در بین دانشگاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رتبه هفدهمین محسوب می‌شود.

وی به عملکرد خوب دانشگاه صنعتی ارومیه در راستای دیپلماسی علمی و بین‌المللی سازی آموزش عالی اشاره کرد و گفت: تاکنون ۳۰۰ دانشجوی بین‌المللی در دانشگاه صنعتی ارومیه مشغول به تحصیل شده‌اند.

رییس دانشگاه صنعتی ارومیه گفت: این دانشگاه موفق شد در دو سال گذشته، دو زمین ورزشی تنیس و همچنین سردخانه مجهز تغذیه دانشجویی دانشگاه و ساختمان‌ آزمایشگاه‌ها را به افتتاح برساند و همچنین بهره‌برداری از ۴۵۰۰ متر از برج آموزشی و پژوهشی این دانشگاه را آغاز کند.

مختاریان گفت: موفق شدیم مجوز ماده ۲۳ را برای احداث دو خوابگاه دانشجویی برای دختران و پسران اخذ کنیم و به زودی این خوابگاه‌ها با ظرفیت ۷۵۰ نفر و از محل بودجه عمومی احداث می‌شوند.

رییس دانشگاه صنعتی ارومیه گفت: در دو سال اخیر توانستیم با اعتبار حدود ۵ میلیارد تومان دانشکده فنی مهندسی خوی را که در زلزله این شهرستان آسیب دید بازسازی کنیم و دانشجویان با آرامش بتوانند در این دانشکده به تحصیلات خود ادامه دهند.

وی از دیگر اقدامات دانشگاه صنعتی ارومیه به مولدسازی اعیانی این دانشگاه در سایت موسوم به بند در حوالی شهر ارومیه و افزایش سه هکتاری سهم این دانشگاه سایت طرح جامع موسوم به جهتلو با مساعدت استاندار آذربایجان غربی اشاره کرد.

مختاریان در پایان با اشاره جلسه هیات رییسه دانشگاه با معاون اول رییس جمهور گفت: در این جلسه توانمندی‌های دانشگاه ارائه شد و تعدادی از مشکلات و چالش‌های دانشگاه صنعتی ارومیه مورد بررسی قرار گرفت برای آنها راهکار اندیشده شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *