اردیبهشت ۱۴, ۱۴۰۳
زمینه مصونیت شرکت‌ کنندگان در گفتگوهای آزاد فراهم می‌شود

زمینه مصونیت شرکت‌ کنندگان در گفتگوهای آزاد فراهم می‌شود

  • تیر ۲۷, ۱۴۰۲

به گزارش غیر دولتی نیوز به نقل از خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عبدالکریم بهجت‌پور قائم مقام رئیس هیأت حمایت از کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره شورای عالی انقلاب فرهنگی  با اشاره به فعالیت «خانه ملی گفتگوی آزاد» طی یکسال گذشته گفت: در طول یک سال گذشته نشست‌های فراوانی تحت پوشش گفتگوی آزاد در حوزه دانشجویی و اساتید به ویژه به صورت سخنرانی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی برگزار شده است.

وی ادامه داد: هیأت حمایت از کرسی‌های نظریه پردازی برای توسعه نظریه پردازی و گفتگوی آزاد، برگزاری مناظره اساتید و نخبگان دانشگاهی را به عهده جهاددانشگاهی قرار داده است و مناظره اختصاصی اساتید با راهبری جهاد دانشگاهی انجام می‌شود.

قائم مقام رئیس هیأت حمایت از کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره افزود: خانه ملی گفتگوی آزاد در شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت که آیا گفتگوهای علمی در هیأت حمایت از کرسی‌های نظریه پردازی باشد و گفتگوهای عمومی در خارج؟ و خود این مسئله، باعث شد که قدری فترت ایجاد شود.

وی افزود: ولی به طور قطع ما وارد گفتگوهای علمی در زمینه‌های مختلف که دانشمندان بخواهند خواهیم شد، تمرکز نیز برروی مناظرات اساتید خواهد بود.

بهجت پور درباره فراهم شدن زمینه مصونیت شرکت کنندگان در گفتگوهای آزاد نیز گفت: ما باید خطوط قرمز را برای کسانی که وارد این چار چوب می‌شوند تقلیل دهیم، گفتگوهایی که در این مجموعه صورت می‌گیرد باید همراه با آزادی عمل و اختیارات بیشتر و آزادی پس از بیان باشد.

قائم مقام رئیس هیأت حمایت از کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره افزود: از لوازم نشست‌های گفتگوی آزاد این است که پس از آن تأثیری در رفتار با چنین شخصی ایجاد نشود، یکی از جلسات خوبی که در دبیرخانه هیأت حمایت از کرسی‌های نظریه پردازی با حضور مسئولان دستگاه امنیتی و قضائی برگزار شد این بود که عنوان کردیم، انتظارما این است که تضمینی در این زمینه از سوی دستگاه‌های متبوع آنها انجام شود تا هیأت با دست باز شرایط را برای چنین گفتگوهایی فراهم کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *