فروردین ۱۰, ۱۴۰۳
ساختمان دانشگاه جامع علمی کاربردی | غیردولتی نیوز

آیا امکان جعل مدرک دانشگاه علمی و کاربردی وجود دارد؟

  • فروردین ۲۴, ۱۴۰۰

آیا امکان جعل مدرک دانشگاه علمی و کاربردی وجود دارد؟

سید احمدرضا پیش بین، مدیر کل حوزه ریاست، روابط عمومی و پاسخگویی به شکایات دانشگاه جامع علمی کاربردی درباره تعطیلی برخی از واحدهای وابسته به نهادها و سازمان‌ها به خبرنگار برنا گفت: برخی از نهادها همچون جهادکشاورزی، وزارت کار، وزارت نیرو، وزارت کشور و … موسسات در دانشگاه علمی کاربردی داشتند که بر اساس مصوبه هم اکنون تعطیل شدند.

او افزود: در دانشگاه علمی کاربردی وابسته به نهادها هم تمهیداتی اندیشیده شد تا دانشجویان بتوانند دوره تحصیلشان را به اتمام برسانند. البته مابقی دانشجویان هم در مراکز معین به اتمام تحصیلات خود پرداختند.

پیش بین تصریح کرد: بر این اساس هم اکنون هیچ یک از نهادهای دولتی در دانشگاه علمی و کاربردی موسسه ندارند.

آیا امکان جعل مدرک دانشگاه علمی و کاربردی وجود دارد؟

بیشتر بخوانید:
اعلام نتایج نهایی استخدامی آموزش و پرورش در اواخر هفته/نتایج اولیه دکتری ۱۴۰۰ تا اواسط هفته آینده اعلام می شود
نتایج نهایی استخدامی وزارت آموزش و پرورش اواخر هفته اعلام می شود/نتایج اولیه آزمون دکتری ۱۴۰۰ هفته آینده
مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و پاسخگویی به شکایات دانشگاه جامع علمی کاربردی درباره مدارک تقلبی مربوط به دانشگاه علمی کاربردی گفت: به احتمال فراوان افراد متخلف مهر این دانشگاه را جعل کرده‌اند. در دانشگاه علمی کاربردی کنترل‌ها به شکل دقیق انجام می‌شود. هم اکنون سامانه‌ها به شکل متمرکز مدیریت می‌شود.

او افزود: از سال‌های اخیر آزمون متمرکز برگزار می‌شود. این در حالی است که دیگر دانشگاه‌ها آزمون‌ها متمرکز را حذف کرده‌اند، اما دانشگاه علمی کاربردی همچنان این آزمون ها را برگزار می‌کند.

هدف ارتقای کیفیت آموزش در دانشگاه علمی کاربردی است

پیش بین ادامه داد: البته دلیل برگزاری این آزمون ارتقای کیفیت آموزش در این دانشگاه است. در این شرایط اگر کیفیت آموزش در مرکزی تنزل یافته حذف یا در زمینه ارتقای قابلیت‌ها اقدامات مناسب انجام می‌شود.

مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و پاسخگویی به شکایات دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: پشتیبانی‌ها از مراکز علمی کاربردی باعث شده تا امکان جعل مدرک در این دانشگاه وجود نداشته باشد. هرچند افراد خاطی می‌توانند به جعل مهر این دانشگاه بپردازند، اما در صورت استعلام جعلی بودن مدرک مشخص می‌شود.

او تاکید کرد: دانشجویان در این دانشگاه از طریق سازمان سنجش وارد می‌شوند. از سوی دیگر فقط به افرادی که واحدهای تحصیلی را گذرانده فارغ التحصیل می‌شوند.

پیش بین گفت: با توجه به شرایط جدید و تجربه ترم گذشته امسال در رابطه با کرونا و برگزاری کلاس‌ها مشکلی وجود ندارد و حضور و غیاب هم به شکل آنلاین انجام می‌شود. برگزاری کلاس‌ها به شکل حضوری ترجیح کادر آموزشی است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *