اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳
علت موفقیت جهاددانشگاهی نخبگانی و مردمی بودن این مجموعه است

علت موفقیت جهاددانشگاهی نخبگانی و مردمی بودن این مجموعه است

  • تیر ۲۵, ۱۴۰۲

به گزارش غیر دولتی نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز ۲۵ تیرماه در مراسم «رویان برای ایران جوان» که به مناسبت سالروز بازدید رهبر انقلاب از پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی برگزار شد اظهار کرد: این مرکز با حمایت معظم‌له و تلاش‌های دانشمندانی همچون مرحوم کاظمی آشتیانی راه‌اندازی شده است.

وی افزود: فعالیت پژوهشگاه رویان هم علمی و هم فرهنگی است؛ چراکه رویان نهاد اثربخش فرهنگی است و باید به این موضوع به‌خوبی پرداخت. خدا را شاکریم که جهاددانشگاهی با وزارت علوم ادغام نشد. علت موفقیت جهاددانشگاهی این است که مجموعه نخبگانی مردمی است.

حجت‌الاسلام خسروپناه بیان کرد: امتیازی که جهاددانشگاهی دارد این است که از بدو تأسیس تاکنون توانسته هم‌افزایی بین طرح‌های بنیادین و کاربردی ایجاد کند. امروز می‌توان از جهاددانشگاهی نظریه مدیریت دانش استخراج کرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بابیان اینکه نهاد‌های مختلف نیازمند یک سند راهبری هستند، تصریح کرد: پژوهشگاه رویان نیز باید سند راهبری داشته باشد که مصوب و ابلاغ شود.

حجت‌الاسلام خسروپناه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه این‌ بحث که نفقه بر عهده مرد است، هیچ ملازمه فقهی ندارد که امتیازات حقوقی زنان کارمند از آن‌ها سلب شود اظهار کرد: این سؤال مطرح می‌شود که اگر این‌ حقوق از بانوان سلب شود آیا به حقوق زن‌ ضرر وارد می‌شود؟ در پاسخ باید گفت که این ضرر قطعاً وارد می‌شود.

به گزارش ایکنا وی تصریح کرد: اگر حقوق اعتباری اجتماعی از بانوانی که مشغول به کار هستند، سلب شود به شخصیت بانوان و تحکیم خانواده ضرر وارد می‌کند؛ لذا باید در این رابطه با مبانی فقهی موجود نسبت به رفع مشکلات اقدام کرد. مدیران باید به بانوان مشغول کار نگاه رکن خانواده داشته باشند نه یک کارمند. باید مدیران را تشویق کنیم که نسبت به بانوان نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *