اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳
ایران روی سکوی سوم مسابقات بین‌المللی ربوکاپ ایستاد

ایران روی سکوی سوم مسابقات بین‌المللی ربوکاپ ایستاد

  • تیر ۲۵, ۱۴۰۲

به گزارش غیر دولتی نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، تیم دماوند در مسابقات ۲۰۲۳ ربوکاپ شرکت کرد. مسابقات ربوکاب هرساله توسط فدراسیون ربوکاب در یکی از کشور‌های دنیا برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

سال ۲۰۲۳ این مسابقات در دانشگاه بوردو در شهر بوردو فرانسه اجرا شد. از تاریخ ۱۳ تا ۱۹ تیرماه با حضور ۳ هزار متخصص هوش مصنوعی، رباتیک و الکترونیک از ۴۵ کشور دنیا در قالب ۴۵۰ تیم در این مسابقات شرکت و ۱۲ هزار نفر از مسابقات بازدید کردند.

رضا آقایاری، عضو فدراسیون ربوکاپ  گفت: لیگ شبیه سازی دوبعدی فوتبال قدیمی‌ترین لیگ در مسابقات بین المللی ربوکاپ است. همانطور که از نام لیگ پیداست، این لیگ برای شبیه سازی شرایط فوتبال دنیای واقعی در فضای دو بعدی ایجاد شده است.

وی با اشاره به هدف ان فدراسیون گفت: فدراسیون جهانی ربوکاپ علاوه بر توسعه هوش مصنوعی و دانش رباتیک در دنیا و اتصال دانشمندان به صنعت در نظر دارد در سال ۲۰۵۰ یک تیمی از ربات‌ها با ستاره‌های فوتبال مسابقه بدهند و در آن مسابقات بر تیم ستارگان غلبه کرده و پیروز شوند.

این عضو فدراسیون ربوکاپ با اشاره به پیروزی تیم کشورمان گفت: عملکرد این تیم بر اساس هوش مصنوعی و آنالیز داده است. جمهوری اسلامی ایران سالیان سال است که در این لیگ فعال بوده و توانسته تا کنون چندین بار مقام کسب کند. اولین تیم ایرانی که توانست در فینال مسابقات شرکت کند، تیمی از مجموعه انرژی اتمی بود. این تیم هر ساله در مسابقات شرکت کرده وامسال نیزموفق شد مقام سوم را کسب کند. تیم اول و دوم به ترتیب از کشور‌های کانادا و چین بودند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *