اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳
برگزاری جایزه مصطفی (ص) امکان برقراری ارتباط با افراد زیادی ایجاد می‌کند

برگزاری جایزه مصطفی (ص) امکان برقراری ارتباط با افراد زیادی ایجاد می‌کند

  • تیر ۲۵, ۱۴۰۲

به گزارش غیر دولتی نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، ارتباطات و ترویج بنیاد مصطفی، پروفسور جکی ای-رو یینگ؛ بنیانگذار موسسه مهندسی زیستی و فناوری نانو (IBN) سنگاپور و یکی از برگزیدگان جایزه مصطفی به دلیل گردهم آوردن دانشمندان مختلف از سرتاسر جهان اسلام با هدف بحث و تبادل نظر در قالب برنامه تبادل علم و فناوری (STEP) در کشور‌های اسلامی قدردانی کرد.

وی اظهار داشت« معلمان و اساتید بسیار خوبی داشتم که همیشه مشوق من بودند. به عقیده من حس شور و اشتیاق به تحقیقات علمی، که بعد‌ها در ادامه مسیر خود بسیار به آن علاقه­مند شدم، همواره می­تواند تاثیر شگرفی در تحقیقات مورد علاقه شما داشته باشد. امیدوارم کاری که اعضای گروهم انجام داده­اند بتواند تاثیر مثبتی در زندگی بشریت داشته باشد. فکر می­کنم تنها عاملی که همیشه من را به سمت انجام کار‌های بزرگ سوق داده است، شور و اشتیاق من برای انجام آن کار‌ها بوده است. افراد جوان زیادی را کنار خودم میبینم که با من کار می­کنند. آن‌ها نیز این شور و اشتیاق را درون خود دارند که همین عامل آن‌ها را از سایر افراد متمایز می­کند و به همین دلیل می­توانیم در کنار یکدیگر کار‌های خارق­العاده­ای را انجام دهیم.»

وی افزود: فعالیت خود در زمینه فناوری نانو را در دوران فوق دکتری و در سال ۱۹۹۲ در آلمان آغاز کردم، در آن زمان این رشته بسیار نوپا و جدید بود، اما می­دانستم که نانو مواد در آینده نزدیک تاثیر به سزایی در زندگی مردم خواهند داشت.

ایشان به عنوان یک دانشمند زن مسلمان خاطرنشان کرد با فعالیت­های تحقیقاتی دنیا آشنایی داشته است، اما از دریافت جایزه مصطفی بسیار شگفت زده شده است چرا که دانشمندان مسلمان عالی رتبه زیادی در مراسم حضور داشته­اند که شایسته دریافت این جایزه بوده­اند، اما از این که جایزه مصطفی به او رسیده است، بسیار مفتخر بوده و احساس فروتنی می­کند.

برگزیده جایزه مصطفی در صحبت­های خود به این موضوع اشاره کرد که تجاری­سازی ایده­ها در زمینه­هایی مثل نانو فناوری زیستی زمان بر بوده و او اکنون بیش از ۱۸۰ عنوان حق اختراع را به نام خود ثبت کرده است. وی امیدوار است تا با شرکت­های بیشتری وارد مذاکره شود چرا که احساس می­کند تامین منابع مالی تحقیقات از سوی دولت بسیار هزینه بر بوده بنابراین تامین سرمایه­گذاری در راستای منافع جامعه اهمیت زیادی دارد.

پروفسور جکی‌ای رو یینگ بر این باور است که برگزاری جایزه مصطفی امکان برقراری ارتباط با افراد زیادی را به او داده است و به گفته او بنیاد مصطفی در کنار برگزاری جایزه با هدف تمجید و قدردانی از دانشمندان جهان اسلام، فعالیت­های شایان توجه زیادی را از جمله گردهم آوردن دانشمندان مختلف از سرتاسر جهان اسلام با هدف بحث و تبادل نظر در قالب برنامه تبادل تجربیات علم و فناوری (STEP) و مسابقه دانش­آموزی نور انجام داده است. این بنیاد همچنین با دعوت از دانشمندان مسلمان جوان از کشور‌های اسلامی به دنبال الهام بخشیدن و تشویق آن‌ها برای ادامه مسیر خود در پژوهش­های علمی است.

پروفسور جکی ای-رو یینگ در سال ۱۹۶۶ در سنگاپور متولد شد. شاخصترین فعالیت علمی ایشان در زمینه ترکیب مواد و سیستم­های پیشرفته زیستی با ساختار نانویی و ساخت مواد و سیستم­های مینیاتوری زیستی با ساختار نانویی می­باشد که از جمله کاربرد­های جالب آن می­توان به ساخت “نانو ذرات پلیمری در سیستم­های پاسخ محرک” برای بیماران دیابتی اشاره کرد.

گفتنی است جایزه مصطفی شامل تندیس، لوح تقدیر و هدیه ویژه به مبلغ ۵۰۰ هزار دلار آمریکا است و به هر کدام از برگزیدگان به تنهایی و یا به صورت مشترک اهدا می‌شود. مبلغ نقدی این جایزه از محل وقف علم و فناوری تامین می‌شود و دولت نقشی در تامین مالی آن ندارد.

پنجمین آیین اعطای جایزه مصطفی روز دهم مهرماه ۱۴۰۲ در اصفهان برگزار خواهد شد. این نخستین باری است که جایزه مصطفی خارج از تهران برگزار می­ شود و اصفهان به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز تمدن اسلامی، میزبان این جایزه خواهد بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *