اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳
فرید زاده: انتقاد از عدم همکاری دانشگاه‌ها دربرگزاری مسابقات مناظره دانشجویان / درخواست مبلغ غیر متعارف برای در اختیار گذاشتن سالن‌های دانشگاه‌ها

فرید زاده: انتقاد از عدم همکاری دانشگاه‌ها دربرگزاری مسابقات مناظره دانشجویان / درخواست مبلغ غیر متعارف برای در اختیار گذاشتن سالن‌های دانشگاه‌ها

  • خرداد ۶, ۱۴۰۲

به گزارش خبرنگار علیرضا رضا فرید زاده، رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی در نشست خبری یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان که امروز برگزار شد، گفت: اختتامیه مسابقات ملی مناظره دانشجویان از ۸ تا ۱۰ خرداد با حضور ۱۲ تیم برگزیده در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار می‌شود.

وی افزود: مسابقات مناظره در ۳۱ واحد استانی برگزار شد و در مجموع ۳۸۷ تیم  شرکت کردند که استان یزد با ۳۲ تیم  بیشترین شرکت کننده وو مرکزی با ۲۶ تیم و استان‌های اصفهان، زنجان و چهارمحال بختیاری با ۲۴ تیم به ترتیب بیشترین شرکت کننده را داشتند و ترکیب شرکت کننده‌ها ۳۹ درصد خانم‌ها و ۶۱ درصد آقایان هستند. داوری متشکل از سه عضو هیات علمی دانشگاه و سه داور دانشجو هستند.

رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی خاطر نشان کرد: در روز اختتامیه برنامه‌های ویژه  از جمله تقدیر از شخصیت زنده یاد عماد افروغ راداریم و همچنین قرائت پیام رئیس جمهور و سخنرانی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی را خواهیم داشت. سخنران برتر به عنوان فردی انتخاب و از یک تیم اخلاق را هم تقدیر می‌شود. تیم‌های اول و دوم برگزیده کشوری هستند.

فرید زاده اضافه کرد: مسابقات از مهرماه تا خردادماه برگزار می‌شود. سال گذشته طرحی را به شورا بردیم تحت عنوان مناظره اساتید  که امسال ۹ مناظره باقیمانده انجام می‌شود مدل برگزاری اساتید متفاوت است

وی با انتقاد از عدم همکاری دانشگاه‌های در برگزاری مسابقات ملی مناظره دانشجویان گفت: یه دانشگاه برای اینکه سالن را سه ساعت در اختیار ما قرار دهد ۱۰۰ میلیون تومان بابت هر ساعت درخواست کرد.

فرید زاده در خصوص انتخاب گزاره‌های مناظره دانشجویان افزود: اولین روش انتخاب گزاره‌ها، بانک گزاره‌ها را داریم  که به روز رسانی می‌شود و روش دوم استفاده از نظرات دانشجویان است. سال گذشته شورای دانشجویی نیز با حضور برگزیدگان انتخاب شدند که نظرات را از آن‌ها می‌گیرند که بحث حجاب هم جز گزاره‌هایی است که در مناظرات امسال خواهیم داشت در مجموع۱۲ هزار مناظره در این ۱۱ دوره برگزار شده است.

 

منبع:خبرگزاری دانشجو

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *