اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳
دانشگاه‌های ایران باید همسوی دنیا در راستای سلامت و ایمنی حرکت کنند

دانشگاه‌های ایران باید همسوی دنیا در راستای سلامت و ایمنی حرکت کنند

  • تیر ۲۰, ۱۴۰۲

به گزارش غیر دولتی نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، ابراهیم نعیمی مدیرکل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان در اولین دوره آموزشی کارشناسان مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های سراسر کشور که به میزبانی دانشگاه علامه طباطبایی در حال برگزاری است، گفت: حدود ۲۴۰ کارشناس از دانشگاه‌های سراسر کشور در این دوره ۲ روزه شرکت کرده‌اند.

وی افزود: از جمله اهداف این دوره می‌توان به ارتقاء و توانمندسازی کارشناسان مراکز مشاوره و سبک زندگی و مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و شناسایی زیست بوم دانشجویی اشاره کرد.

مدیرکل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان تصریح کرد: همچنین در این دوره، ارائه خدمات به دانشجویان پس از حوادث دانشگاهی مانند سقوط از بلندی یا آتش سوزی نیز تشریح و به کارشناسان تعلیم داده شد.

وی افزود: در حال حاضر هم افزایی و اشتراک تجربه بین کارشناسان مراکز مشاوره و سبک زندگی و مراکز بهداشت و درمان در دانشگاه‌ها ضرورت دارد.

دکتر نعیمی مطرح کرد: ساختار و فضای فیزیکی برخی از دانشگاه‌ها با استاندارد‌های ایمنی فاصله دارد؛ بنابراین متناسب با زیرساخت‌ها و با اولویت دانشگاه‌های کم برخوردار در تلاش برای ایمن سازی این دانشگاه‌ها هستیم.

مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان ادامه داد: برخی از کارشناسان سال‌ها با دانشگاه‌ها همکاری دارند، اما سال‌ها است که در حد کارشناس باقی مانده‌اند به همین منظور ارتقاء این همکاران جزء اولویت‌های سازمان امور دانشجویان است.

وی با تاکید بر ضمانت اجرایی هشدار خطر به دانشگاه‌ها گفت: متاسفانه هم اکنون به نقاط حادثه خیز در دانشگاه‌ها توجهی نمی‌شود.

دکتر نعیمی با اشاره به اولویت سلامت جسمی و روانی دانشجویان بیان کرد: در حال حاضر هزار و پانصد مشاور به صورت پاره وقت و ساعتی و حدود سیصد کارشناس به صورت تمام وقت در خدمت دانشگاه‌ها هستند. البته علم و دانش این کارشناسان نیاز به بازآموزی دارد.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: در حال حاضر دانشگاه‌های دنیا به سمت تحقق هدف بزرگی به نام سلامت، ایمنی و محیط زیست رفته اند. دانشگاه‌های کشور نیز باید به این سمت سوق داده شوند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *