اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳
اسکان دانشجویان علوم پزشکی در ۸۸۸ واحد خوابگاه متاهلی

اسکان دانشجویان علوم پزشکی در ۸۸۸ واحد خوابگاه متاهلی

  • تیر ۱۴, ۱۴۰۲

به گزارش غیر دولتی نیوز به نقل از، به نقل از معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت، حمید رئیسی تعداد دانشجویان متاهل مشغول به تحصیل در دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی را ۴۲ هزار و ۱۴۳ دانشجو عنوان کرد و گفت: ۸۸۸ واحد خوابگاه متاهلی کار اسکان دانشجویان متاهل را برعهده دارد.

معاون تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت افزود: تا قبل از شروع دولت سیزدهم، ۸۰۷ واحد خوابگاه متاهلی در دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور وجود داشته است، اما از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم تاکنون، ۸۱ واحد خوابگاه به ظرفیت خوابگاه‌های متاهلی اضافه شده است.

وی با اشاره به اینکه در ۴۲ دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی کشور خوابگاه متاهلی وجود ندارد، افزود: تلاش داریم در مسیر احداث و بازسازی خوابگاه‌های متاهلی اقدامات موثری انجام دهیم.

رئیسی اظهار کرد: انشالله با توجه به قوانین بالادستی از جمله ماده ۷ قانون حمایت از خانواده وجوانی جمعیت و همچنین بند ۱۴ از مصوبات ستاد ملی جمعیت، با کمک سازمان برنامه و بودجه و تامین اعتبار لازم بتوانیم ظرفیت خوابگاه‌های متاهلی را نیز در این ۴۲ دانشگاه ایجاد کنیم.

وی تعداد خوابگاه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی اعم از ملکی، خودگردان، استیجاری، وقفی و… را ۴۹۳ خوابگاه عنوان کرد و گفت: ۸۲ درصد از خوابگاه‌های دانشجویی ملکی، ۱۵ درصد استیجاری، ۲ درصد وقفی، یک درصد خودگردان و یک درصد را خوابگاه‌های سایر تشکیل می‌دهند.

معاون تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت با اشاره به انتظارات خوابگاهی در سال جدید گفت: ۲۰ هزار و ۱۰۰ مورد پروژه خوابگاهی در ۸۰ دانشگاه، دانشکده و موسسه علوم پزشکی در دست اجرا هستند که از ۵ درصد تا ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند. از این میزان ۱۱ طرح عمرانی مربوط به خوابگاه متاهلی است.

رئیسی خاطرنشان کرد:: از میان این پروژه‌های خوابگاهی، ۳۸ مورد کمتر از ۲۵ درصد، ۱۳ مورد ۲۵ تا ۵۰ درصد، ۴ مورد ۵۰ تا ۷۵ درصد و ۷ مورد ۷۵ تا ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند و ۲۲ خوابگاه دانشجویی قابل افتتاح و بهره برداری در سال ۱۴۰۲ هستند که از این تعداد ۱۸ خوابگاه مجردی و۴ خوابگاه متاهلی می‌باشد.

وی با اشاره به اجرای پروژه‌های بهسازی و تجهیز خوابگاه‌های علوم پزشکی گفت: حدود ۴۰ درصد خوابگاه‌های ملکی به دلیل استهلاک نیاز به بهسازی دارند که یکی از برنامه‌های راهبردی صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت بهسازی خوابگاه‌ها است که در این زمینه ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار تعمیر و تجهیز به خوابگاه‌های علوم پزشکی اختصاص یافته است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *