اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳
۱۴ سرآمد کرسی‌های نظریه پردازی و نقد و مناظره معرفی می‌شوند

۱۴ سرآمد کرسی‌های نظریه پردازی و نقد و مناظره معرفی می‌شوند

  • تیر ۱۱, ۱۴۰۲

به گزارش غیر دولتی نیوز به نقل از خبرنگار مهر، پنجمین اجلاس کرسی ملی کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره و نخستین اجلاس ملی سرآمدان آموزشی با حضور حجت الاسلام والمسلمین خسرو پناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، و جمعی از مدیران آموزشی وزارت علوم در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

حجت‌الاسلام عبدالکریم بهجت‌پور دبیر هیات حمایت از کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره پس از خواندن پیام رئیس جمهور گفت: ما برای برگزاری اجلاس راه طولانی را طی کردیم. قرار بود در زمستان سال ۱۴۰۱ با کمک دانشگاه دفاع ملی این اجلاس برگزار شود و بنا بود رئیس جمهور هم حضور داشته باشند که به علت سفر ایشان به چین این اجلاس لغو شد.

حجت الاسلام بهجت‌پور افزود: معاونت آموزش وزارت علوم تحقیقات و فناوری پیشنهاد دادند که اولین اجلاس سرآمدان آموزشی در کنار پنجمین اجلاس کرسی نظریه‌پردازی برگزار شود.

وی با اشاره به برگزاری اجلاس‌ها به شکل دوسال یکبار گفت: اجلاس‌های ما دوسالانه است. در طول این دو سال هیات حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی تلاش‌های زیادی را برای گسترش فعالیت‌ها انجام داده است. ما در مجمع ۲۰۰ کمیته دستگاهی در سطح کشور داریم که ۹۷ دستگاه در دوسال اخیر شکل گرفته است.

حجت‌الاسلام بهجت‌پور ادامه داد: ۶۸ طرح تخصصی در کمیته‌های شش‌گانه بررسی کردیم که از بین این ۶۸ طرح، مواردی به هیات داوری ارجاع داده شد، ۱۴ نظریه مورد تایید قرار گفت که امروز از آنان تجلیل خواهیم کرد و همچنین دو هزار و هفت کرسی ترویجی برگزار کردیم.

دبیر هیات حمایت از کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره با توجه به اقدامات انجام شده گفت: در عرصه‌های مختلفی نیز قانون‌گذاری کردیم در زمینه خانه ملی گفتگوی آزاد که مهمترین اتفاق در بستر اجتماعی و علمی است گفتگوی بین دانشمندان و صاحب‌نظران است. بخش نامه‌هایی به ۱۴۰۰ دستگاه مرتبط نوشته شده است. توسعه شبکه استانی کمیته‌های در سطح استان تحت عنوان کمیته‌های فرا دستگاهی شکل بگیرد. ورود به عرصه بین‌المللی مسئله بعدی است.

وی با اشاره به برنامه امروز گفت: در این جلسه از ۵ نظریه و نظریه‌پرداز تجلیلی، ۷ کرسی نوآوری و دو ناقد و ۱۸ سرامد آموزشی تجلیل خواهیم کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *