اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳

۳ دانشگاه‌ کشور «حکمت بنیان» می شوند

  • آبان ۱۸, ۱۴۰۲

به گزارش غیر دولتی نیوز به نقل از خبرنگار مهر، قاسم عموعابدینی درباره دانشگاه حکمت بنیان گفت: موضوع مربوط به دانشگاه حکمت بنیان، دانشگاه تمدنی ایرانی اسلامی است که مبتنی بر برنامه محوری، استادمحوری و شاگردپروری خواهد بود.

وی ادامه داد: این نوع مدیریت دانشگاه که برمبنای استاد محوری، شاگرد پروری و برنامه محوری است، اکنون در ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا انجام می‌شود لذا به گونه‌ای است که می‌تواند اثرگذاری بالایی در حوزه‌های مختلف داشته باشد.

معاون آموزشی وزارت علوم افزود: دانشگاه‌های بزرگ دنیا این مسیر را طی کرده اند و در برنامه تحولی و برنامه توسعه نیز پیش بینی شده که دانشگاه‌های کشور هم این مسیر را طی کنند؛ بنابراین نوع حکمرانی دانشگاه‌ها و موضوع مربوط به توسعه فناوری و علوم آنها همه مبتنی بر برنامه محوری، استاد محوری، شاگرد پروری و اخلاق محوری خواهد بود.

وی افزود: تعدادی از دانشگاه‌ها مانند شیراز، تهران، تبریز اعلام آمادگی کرده اند و می‌خواهند دانشگاه‌های خود را برمبنای این روش تمدنی پیش ببرند، درواقع تمام مبانی این نوع حکمرانی، قبل از دارالفنون در مجموعه کشور ایران وجود داشته و اکنون در دانشگاه‌های برتر دنیا نیز اجرا می‌شود.

عمو عابدینی افزود: دانشگاه‌های ما نیز این مسیر را انشاالله طی خواهند کرد خیلی از دانشگاه‌ها مایل هستند مسیر دانشگاه آن‌ها منطبق بر استانداردهای جهانی باشد و این استانداردهای جهانی استانداردی بوده که در تمدن ایران اسلامی یعنی در اولین دانشگاه در دنیا (جندی شاپور) اجرا می شده است.

وی ادامه داد: یونسکو اعلام کرده است که اولین دانشگاه در دنیا با حکمرانی دانشگاهی در ایران بوده و توسعه آن در جهان نیز از ایران شروع شده که می‌توان به جندی شاپور اشاره کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *