اردیبهشت ۱۲, ۱۴۰۳
کنگره آموزش مهارتی ۵تیر در دانشگاه تهران برگزار می‌شود

کنگره آموزش مهارتی ۵تیر در دانشگاه تهران برگزار می‌شود

  • تیر ۳, ۱۴۰۲

به گزارش غیر دولتی نیوز به نقل از خبرنگار مهر، علی باقر طاهری نیا در نشست خبری کنگره آموزش هدفمند، مهارتی و نیازمحور که صبح امروز در محل این موسسه برگزار شد گفت: کنگره آموزش هدفمند، مهارتی و نیازمحور دوشنبه پنجم تیر ماه با حضور وزیر علوم وزیر صنعت و وزیر کار همچنین شخصیت های علمی و روسای دانشگاه ها و پژوهشگاه ها در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار می شود.

وی افزود: پیشینه این کنگره به رهنمودهای رهبری و دغدغه ها در آموزش مهارتی و برنامه ارائه شده وزیر علوم به مجلس هنگام کسب رای اعتماد مبنی بر توسعه آموزش مهارتی و هدفمند و مطالبه جامعه از دانشگاه ها برمی گردد.

رئیس موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی مزایای این کنگره را فراتر بودن از یک کنگره علمی دانست و گفت: این کنگره هم اندیشی گسترده با مشارکت ذی نفعان مختلف با حضور دانشگاه های دولتی نمایندگان بازار کار و سیاست گذاران بازار اشتغال برگزار می شود.

وی ادامه داد: مزیت دیگر رویکرد عملیاتی و سیاست پژوهانه است، در این کنگره سخنرانی های علمی و کاربردی مورد نظر است و از سخنرانان ارائه گزارش سیاستی مطالبه کرده ایم. هر سخنران و هر نشست تخصصی پیشنهادهای سیاستی و عملیاتی خود را ارائه می دهد.

وی با اشاره به لایحه برنامه هفتم توسعه تاکید کرد: این برنامه در تبصره ۲ ماده ۹۴ وزارت علوم را مکلف کرده است، در کنار دروس آموزشی، سهم دروس مهارتی را در آموزش عالی افزایش دهند.

رئیس مجمع پژوهشگاه های کشور ادامه داد: این کنگره اقدامی پیش‌دستانه برای عملیاتی سازی مفاد لایحه برنامه هفتم توسعه است. همچنین در ادامه از پوستر کنگره ملی آموزش هدفمند، مهارتی و نیاز محور رونمایی شد.

کنگره آموزش مهارتی ۵تیر در دانشگاه تهران برگزار می‌شود

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *