اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳
همکاری مشترک دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و سلیمان دمیرل ترکیه

همکاری مشترک دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و سلیمان دمیرل ترکیه

  • تیر ۳, ۱۴۰۲

به گزارش غیردولتی نیوز به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران، رئیس و معاون دانشکده پزشکی دانشگاه سلیمان دمیرل در پایان سفر فشرده سه روزه خود به ایران در خصوص نقشه راه همکاری‌های مشترک آتی با معاونت بین‌الملل دانشگاه به توافق رسیدند.

این هیأت متشکل از دکتر عالیم کوشار، رئیس دانشکده پزشکی، دکتر کانات گوله، معاون دانشکده پزشکی و دکتر فواد اینچه، مدیرگروه تاریخ پزشکی این دانشگاه با دکتر محمدحسین آیتی، معاون بین‌الملل دانشگاه، دکتر آرمان زرگران، مدیر توسعه امور بین‌الملل دانشگاه و مسئول میز همکاری‌های علمی دانشگاه با کشورهای ترکیه و قبرس و جمعی از اعضای هیأت‌علمی بالینی بیمارستان امام خمینی (ره) دیدار کردند.

در جریان این نشست طرفین در خصوص گسترش همکاری‌های پژوهشی با استفاده از ظرفیت اراسموس پلاس، برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت مشترک در قالب مدارس فصلی و کارگاه‌های آموزشی، توسعه همکاری‌های علمی و آموزشی گروه‌های تاریخ پزشکی دو دانشگاه و تبادل اساتید و دانشجویان توافق کردند.

آن‌ها همچنین در زمینه مشارکت دانشجویان دانشگاه سلیمان دمیرل در مدرسه تابستانی پیش روی دانشگاه علوم پزشکی تهران، همکاری در برگزاری کنگره خدمات سلامت در ماه سپتامبر به میزبانی دانشگاه سلیمان دمیرل و بازدید متقابل هیأت اعزامی دانشکده پزشکی از این دانشگاه ترکیه‌ای در ماه آگوست به اتفاق‌نظر رسیدند.

طی این سفر هیأت دانشگاه سلیمان دمیرل در روز نخست از موزه ملی تاریخ علوم پزشکی و دانشکده طب ایرانی واقع در ساختمان احمدیه بازدید و با رئیس این دانشکده دیدار کردند.

در روز دوم نیز این گروه ضمن بازدید از مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، در نشستی مشترک با دکتر محمد تقی بیگ محمدی، رئیس دانشکده پزشکی، مسئولانی از این دانشکده و بیمارستان امام خمینی (ره) شرکت کردند و همچنین طی روز سوم سفر خود در گروه تاریخ پزشکی دانشگاه واقع در ساختمان هروی حضور یافتند.

توضیح اینکه سال گذشته تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان روسای دو دانشگاه منعقد شد.

پیرو امضای این تفاهم‌نامه برنامه‌هایی چون برگزاری مشترک کنگره بین‌المللی خدمات سلامت در شهر اسپارتای ترکیه و پروژه تحقیقاتی مشترک در حوزه تاریخ پزشکی که به چاپ مقاله منجر شده، به انجام رسید.

متعاقب این سفر همچنین برنامه حضور دو دانشجوی مقطع دکتری تاریخ پزشکی در گروه تاریخ پزشکی دانشگاه سلیمان دمیرل طی ماه آینده نهایی شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *