اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳

سخنرانی پروفسور تامس نیگل در پانزدهمین عصرانه‌‌های علوم انسانی

  • خرداد ۳۱, ۱۴۰۲

به گزارش غیردولتی نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، پانزدهمین عصرانه از سلسله عصرانه‌های علوم انسانی با حضور و سخنرانی شماری از اساتید و پژوهشگران به بازتاب اندیشه و فلسفه تامس نیگل اختصاص یافته است.

این نشست روز دوشنبه ۵ تیرماه از ساعت ۱۸ تا ۲۱ با سخنرانی پروفسور تامس نیگل و پروفسور لگنهاوزن در محل تالار فارابی پژوهشگاه برگزار خواهد شد. همچنین جمعی از صاحبنظران ازجمله، جواد حیدری؛ پرویز امینی و رضا غلامی در این نشست حضور خواهند داشت و به بحث و گفتگو درخصوص اندیشه و فلسفه نیگل و بازتاب آن در ایران می‌پردازند.

پروفسور تامس نِیگل متولد ۱۹۳۷ فیلسوف یوگسلاوی‌تبار آمریکایی، در میان فیلسوفان تحلیلی سده بیستم به چند ویژگی ممتاز است که این ویژگی‌ها ورود او را به فلسفه، عموماً، و فلسفه سیاسی، خصوصاً، فوق‌العاده ارزشمند کرده است.

برنامه عصرانه‌های علوم انسانی هر ماه برای بررسی آرا و اندیشه‌ها و نیز تقدیر از یکی از محققان علوم انسانی و اجتماعی برگزار می‌شود. دبیر علمی این نشست بر عهده لیلا خادم مخصوص حسینی، پژوهشگر فوق ا در دانشگاه مگیمو ـ روسیه است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در این نشست تخصصی به آدرس پاسداران، خیابان مؤمن‌نژاد (گلستان یکم)، پلاک ۱۲۴، پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی مراجعه کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *