اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳

بیانیه بسیج اساتید دانشگاه فنی وحرفه ای کشور به مناسبت شهادت شهید مصطفی چمران

  • خرداد ۳۱, ۱۴۰۲

به گزارش غیردولتی نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، به مناسبت شهادت شهید مصطفی چمران و روز ملی بسیج اساتید، بسیج اساتید دانشگاه فنی وحرفه‌ای کشور بیانیه‌ای منتشر کرد.

در بیانیه بسیج اساتید دانشکده های فنی وحرفه ای کشور آمده، ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های حضرت امام خمینی (ره) و فرامین مقام معظم رهبری (مد ظله‌العالی) و با تاسی از شهیدان انقلاب اعلام می‌داریم:
اکنون که شاهد اقتدار نظام جمهوری اسلامی در سطح منطقه وبین المللی می‌باشیم ما اساتید با هوشمندی عالمانه در مواجهه با جنگ ترکيبي دشمن و و توطئه براندازی و ایجاد اغتشاشات و یاس پراکنی و ناامیدی از سوی دشمنان در محیط دانشگاه و جامعه، آمادگی خود را برای دفاع از آرمان‌ها و ارزشهای دفاع مقدس انقلاب برای دستیابی به تمدن نوین اسلامی اعلام می‌داریم.
با عنایت خداوند متعال و با روی کار آمدن دولت انقلابی و مردمی حضرت آیت‌الله رئیسی، نظام حکمرانی آموزشی عالی مهارتی با سرعتی قابل توجه و مستمر در حال پیشروی است و امروز بستر استفاده از ظرفیت نخبگانی و حضور دانشگاهیان در حل مسائل کشور بیش از هر زمان دیگری فراهم است.
در دولت انقلابی و با وجود نگاه تحولی در عرصه‌های مدیریتی، آموزشی، فرهنگی و مهارتی و تلاش‌های ارزنده در انتخاب و انتصاب مدیران جهادی، جوان و توانمند در دانشگاه و دانشکده‌های فنی سراسر کشور و همچنین تقویت آموزش های مهارتی و تدوین نقشه راه تحولی دانشگاه و برنامه عملیاتی، نوید امید و پیشرفت مستمر این دانشگاه است.

حضور فعال دانشگاه فنی وحرفه‌ای با عضویت در شورای عالی مهارت کشور با حکم معاون اول رییس جمهور و پیگیری‌های فعال از کمیسون آموزش مجلس و سایر نهادهای موجود در داخل و نیز تعاملات بین‌المللی و با پشتوانه حمایتی وزارت در تشکیل اتاق‌های فکر و استفاده از ظرفیت نخبگان بسیجی، موجب معرفی دانشگاه فنی وحرفه ای به یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های آینده‌ساز و دارای نقش جدی و اثرگذار در حل مسائل کشور از جمله مسئله اشتغال است.
از اقدامات ارزشمند و جهادی دانشگاه در حوزه‌های مختلف قدردانی می‌گردد. از جمله این اقدامات می‌توان به نام گذاری بیش از ۱۸۰ ساختمان در سراسر کشور به نام سردار حاج قاسم سلیمانی، اعزام قریب به ۶۰۰۰ دانشجو به اردوی راهیان نور، موکب‌های مهارتی اربعین اباعبدالحسین علیه اسلام و همچنین تکمیل یادمان شهدا و آیین رونمايي در فضای دانشکده‌ها در ترویج فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت و افزایش بستر فضای معنوی واخلاقی دانشگاه اشاره نمود. از طرفی پیگیری‌های دانشگاه در تسویه بدهی‌های سنگین گذشته دانشگاه، حل مسائل اداری چندین ساله در موضوعات مختلف، افزایش سطح رفاهیات، افزایش چشمگیر بودجه دانشگاه، افتتاح، تکمیل و تجهیز پروژه‌های عمرانی دانشگاه و جلب حمایت و مشارکت خیرین، تخصیص ویژه اعتبارات سفرهای ریاست محترم جمهور به استان‌ها به مراکز دانشگاه فنی و حرفه‌ای، بهبود و تسریع خدمات آموزشی و طراحی نظام آمورشی آمایش‌محور مبتنی بر منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، تقویت ارتباط با صنایع و افزایش قابل توجه تعداد مراکز رشد دانشگاه اشاره نمود. بدون این شک این اقدامات ارزشمند با تعاملات بین بخشی با استانداران محترم، نمایندگان مجلس، بخش خصوصی و سایر نهادها محقق گشته است و ما اساتید بسیجی حمایت و پشتیبانی خود را از این تحولات چشمگیر اعلام می‌داریم.
ما اساتید بسیجی افزایش احکام برنامه هفتم و افزایش بودجه آموزشی های مهارتی وافزایش بودجه های فرهنگی را از سازمان برنامه و بودجه و وزارت علوم ومجلس شورای اسلامی بعنوان مطالبه جدی انتظار داریم.
همچنین افزایش جذب اعضای هیات علمی متعهد و مومن با توجه به کمبود شدید در این زمینه را از مسئولین محترم درخواست می‌نماییم.
مجددا از حمایت چشمگیر دانشگاه در برنامه راهیان نور دانشجویی با اعزام قریب به ۶۰۰۰ نفر از دانشجویان در این سفر فرهنگی و معنوی و طرح ابتکاری موکب مهارتی با مشارکت فعال بسیج دانشجویی استقبال نموده و خواستار تقویت راهیان نور و راهیان علم و پیشرفت و حضور در راهپیمایی باشکوه اربعین در امسال می‌باشیم.
ما مسولین کانون های بسیج اساتید دانشکده های فنی وحرفه ای ضمن حمایت همه جانبه از سیاست‌ها و برنامه‌های مهارتی دولت سیزدهم در دانشگاه فنی وحرفه‌ای آمادگی خویش را درهمکاری و تعامل با روسای دانشکده‌ها و اموزشکده‌ها و معاونین اعلام میداریم.

والسلام علی من اتبع الهدی
مرکز بسیج اساتید دانشگاه و ۱۰۰ کانون بسیج اساتید دانشکده‌ها و اموزشکده‌های دانشگاه فنی وحرفه ای کشور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *