فروردین ۳۰, ۱۴۰۳

پیام وزیر علوم به مناسبت گرامیداشت روز شهدای دانشجو

  • دی ۱۶, ۱۴۰۰

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، به مناسبت گرامیداشت ۱۶ دی‌ماه؛ روز شهدای دانشجو، پیامی صادر کرد.

محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، به مناسبت گرامی‌داشت ۱۶ دی‌ماه؛ روز شهدای دانشجو، پیامی صادر کرد. متن پیام دکتر زلفی‌گل به شرح زیر است؛

بسم رب الشهدا و الصدیقین

«انقلاب اسلامی با راهنمایی حضرت امام خمینی (ره) و با استعانت از نظامی آموزشی که هزاران قله‌ی غرورآمیز را در کوهسار دانش پرورش داده است، بنیادی نو بنا نهاد که خونی تازه در رگارگ جامعه بجوشد و کارنامه‌ای نوین گشوده شود. انسانِ صادره از این دانشگاه، چراغی از دانش و خورشیدی از غیرت در دست و دل دارد که راه را از بی‌راه، راستی را از ناراستی و بایدها را از نبایدها برمی‌گزیند.

چه نام و نشان‌ها که از این وادی برنخاستند و به پایمردی؛ آزادی و استقلال این سرزمین را نخواستند. جوان‌های جان‌آگاهی که هرگز؛ سر تسلیم بر تن نداشتند و در میدان شور و شعور، دست اهریمن استعمار را از وطن کوتاه کردند.

«شانزدهم دی‌ماه» شرحِ شریفِ شهید مردانی‌ست که در آزمون آرمان و امتحان الهی، کربلایی دیگر در هویزه‌ی خوزستان آفریدند و به خون، خاک وطن را پاس داشتند و در هفت‌خوان بلا، از بذل جان نهراسیدند. جان‌های آگاهی که نخواستند سر تسلیم بر تن داشته باشند و نگذاشتند دیوار آبرو و آزادی در سیل نامردی‌ها و نامردمی‌ها کوتاه بیاید. مردانی که به همدلی و هم‌دمی جوانان نجیب شهرستان سربلند هویزه، به زیباترین خط، درس مقاومت را مشق کردند. این روز، گواه خون‌های مبارکی‌ست که در مکتب مقاومت، درس دلاوری و آزادگی خواندند.

شانزده دی؛ میراث مستمری‌ست که به رویینه تنی دانشگاه و صحابه‌ دانش در میادین عزّت و اقتدار نظر دارد و ثبت این حماسه در تقویم ملی نه فقط پاسداشت نام‌های کربلاییان دانشگاه که بیش از آن ثبت هویتی‌ست که اکنون آبروی دانش و دانشگاه‌ست.

تقارن این روز عزیز با روزگار عزای از دست دادن بانوی عرش و فرش؛ ام الشهدا؛ فاطمه‌الزهرا (س) و ایام سوگ سلیمان مقاومت؛ حاج‌قاسم سلیمانی که نامش، بیرق همیشه‌سرفراز عزت و آزادگی‌ست، پیام روشنی به صحابه‌ صدیق دانشگاه‌ست که باید به تولید و توجیه نسلی بیندیشیم که بیش از همیشه از آزمون‌های پایمردی و پایداری، سربلند به در آیند.

به فروتنی و خدمتگزاری، پیام این روز عزیز را به همه‌ فرزندانم در پهنه‌ پاک دانش یادآوری می‌کنم. امیدوارم بدین تقارن عزیز؛ شهدای ارجمند این روز و بزرگ‌پاسدار مقاومت، میهمان حضرت ام‌ابیها (س) باشند. سعادت و سربلندی دانشجویان شریف را به تفالی از خداوندگار خرد، ناصرخسرو قبادیانی مسئلت می‌کنم که: درخت تو گر بار دانش بگیرد به زیر آوری چرخ نیلوفری را»

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *