اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳
صندوق رفاه دانشجویی وزارت بهداشت حامی ساخت طرحهای خوابگاه دانشجویی در لرستان

صندوق رفاه دانشجویی وزارت بهداشت حامی ساخت طرحهای خوابگاه دانشجویی در لرستان

  • خرداد ۲۹, ۱۴۰۲

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت : به دنبال بهره‌مندی از سرمایه گزاری صندوق رفاه دانشجویی وزارت بهداشت در استان لرستان هستیم.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ،دکتر بهرام دلفان رییس دانشگاه در سیصد و سی و یکمین نشست هیات رییسه دانشگاه که با حضور دکتر محمدی مدیر عامل صندوق رفاه دانشجویی وزارت بهداشت در حوزه ریاست برگزار شد گفت : در لرستان ۱۸۸ هزار متر مربع پروژه بهداشتی در مانی در حال ساخت داریم که عمده ترین این پروژه ها ، سه بیمارستان نیایش ، گهر و رازی با بیش از ۱۰۰۰ تخت بیمارستانی می باشند و در مجموع تعداد ۱۰۶ پروژه در استان در دست ساخت هستند .

وی افزود : با توجه به کمبود خوابگاه های دانشجویی و متاهلی در دانشگاه انتظار کمک از صندوق رفاه در تامین اعتبار لازم جهت تکمیل خوابگاه ۴۰۰ نفره دانشجویی و ساخت خوابگاه متاهلی در مجتمع پردیس کمالوند داشته و این دو مهم از مطالبات دانشگاه در حوزه دانشجویی می باشد.

دلفان ادامه داد : از صندوق رفاه دانشجویی وزارت بهداشت انتظار سرمایه گزاری در لرستان داریم تا خدمت مضاعفی به استان لرستان گردد .
دکتر محمدی مدیرعامل صندوق رفاه دانشجویی وزارت بهداشت در این نشست گفت : دانشحویان متاهل در دانشگاه علوم پزشکی لرستان و سایر دانشگاه ها از بسته حمایتی ، مبلغ ۶۰ میلیونی ودیه مسکن ، وام ازدواج و فرزند آوری بهره مند خواهند شد .
محمدی افزود : وام تشرف دانشجویان به عتبات عالیات از طریق هوایی و زمینی به ترتیپ به مبلغ ۱۰ و ۵ میلیون تومان امسال افزایش یافته است .
هزینه اعزام و اسکان تعداد ۳۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی لرستان به شهر مقدس قم را پرداخت خواهیم کرد .
مدیرعامل صندوق رفاه دانشجویی وزارت بهداشت تصریح کرد : در سطح وزارت بهداشت برای نخستین بار در طول تاریخ مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان وام دانشجویی به دانشجویان پرداخت شده است .
همچنین حجت الاسلام حسینی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در سخنانی گفت : با توجه به کم برخوردار بودن لرستان و برای استفاده از فعالیت های صندوق رفاه ، انتظار داریم این صندوق در لرستان سرمایه گزاری نماید .
در این جلسه مهناز مردانی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه نیز گفت : تعداد ۱۰ خوابگاه ملکی دانشجویی در لرستان داریم که سه باب از آنها استاندارد بوده و مابقی فرسوده می باشند و در بحث تجهیزات آشپزخانه مرکزی ، سلف سرویس و سیستم سرمایش و گرمایش سلف سرویس ها به دلیل مستهلک بودن نیازمند کمک صندوق رفاه دانشجویی وزارت هستیم به ویژه در تامین اعتبار خوابگاه در حال ساخت ۴۰۰ نفره دانشجویی در مجتمع پردیس کمالوند و ساخت خوابگاه متاهلی هستیم.
دکتر شهامی معاون توسعه صندوق رفاه دانشجویی وزارت بهداشت در این نشست گفت : با توجه به دیدار با استاندار و بازدیدی که با رییس دانشگاه و معاون عمرانی استانداری از پروژه ها و مکان های مورد نظر داشته ایم ،اگر شرایط مهیاء شود در ۱۲ هکتار زمین یک اردوگاه یا مجتمع آموزشی ، فرهنگی و ورزشی در خرم آباد که در مرکز غرب و جنوب غرب کشور هست برای استفاده دانشجویان ، کارکنان و اساتید در وزارت بهداشت خواهیم ساخت .

منبع: خبرآنلاین

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *