اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳
کمیته مشترک علمی میان دانشگاه‌های ایران، سوریه و لبنان تشکیل می‌شود

کمیته مشترک علمی میان دانشگاه‌های ایران، سوریه و لبنان تشکیل می‌شود

  • خرداد ۲۸, ۱۴۰۲

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان و هیئت همراه طی سفر به سوریه و لبنان از دانشگاه‌های دمشق، حلب، دانشگاه شام الخاصه، دانشگاه حمص، جامعه المصطفی (ص) و دانشگاه الاسلامیه، المعارف و دانشگاه ملی لبنان بازدید و با رئیس و مسئولین این دانشگاه‌ها دیدار و گفتگو کردند؛ بنابراین گزارش در دیدار‌های صورت گرفته توسط معاون وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان و هیئت همراه با روسای دانشگاه‌های سوریه و لبنان مقرر گردید دانشجویان ممتاز دانشگاه‌های کشور سوریه و لبنان بتوانند در رشته زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه ایران بورس تحصیلی دریافت و از فرصت‌های مطالعاتی استفاده کنند.

همچنین همکاری مشترک میان دانشگاه‌های کشور ایران و سوریه، تشکیل موسسات اعزام دانشجو، همکاری‌های مشترک، راه اندازی و تقویت گروه آموزشی زبان و ادبیات فارسی، کمیته مشترک علمی و فناوری و تبادل استاد و دانشجو، آموزش در زمینه‌های مختلف تخصصی پیشرفته پزشکی و دارویی، علوم زیستی، سلول‌های بنیادی، فناوری‌های لیزر، پیوند اعضا و … مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

علاوه بر آن در این دیدار‌ها موضوع ارتقاء مدارک نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت که به موجب آن مقرر شد اعضای هیئت علمی و مربیان دانشگاه‌های کشور سوریه و لبنان با مدرک کارشناسی ارشد بتوانند برای ادامه تحصیل به کشور ایران سفر کنند. برگزاری نمایشگاه اختصاصی دانشگاه‌های ایران در کشور سوریه و لبنان نیز از دیگری مواردی بود که در این جلسات مطرح شد و مورد استقبال روسای دانشگاه‌های سوریه و لبنان قرار گرفت.

داداش پور و هیئت همراه در این سفر نشستی با نماینده مقام معظم رهبری در سوریه و سفرای جمهوری اسلامی ایران در سوریه و لبنان برگزار کردند.

همچنین در ادامه این سفر جلساتی با فارغ التحصیلان سوریه و لبنان از دانشگاه‌های ایران به صورت جداگانه برگزار و مباحثی در خصوص ادامه ارتباط علمی فارغ التحصیلان با دانشگاه‌های ایران مطرح گردید.

گفتنی است: معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رؤسای دانشگاه‌های فردوسی مشهد، اصفهان، علامه طباطبائی و دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین و معاون دفتر همکاری‌های وزارت علوم در این سفر چهار روزه معاون وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان را همراهی می‌کردند.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *