اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳
ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به پارک‌های علم و فناوری آسان‌تر می‌شود؟ / نقش مرکز نوآوری در ایجاد ارتباط بین شرکت‌ها و بازار

ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به پارک‌های علم و فناوری آسان‌تر می‌شود؟ / نقش مرکز نوآوری در ایجاد ارتباط بین شرکت‌ها و بازار

  • خرداد ۲۴, ۱۴۰۲

روح‌الله دهقانی فیروز آبادی، معاون علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به مزیت مرکز نوآوری در پارک‌های علم و فناوری گفت: مرکز نواوری یک ارتباط پایدار بین صنعت، مصرف‌کننده و خدمت دهنده ایجاد می‌کند. پارک محل حضور شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان است. مرکز نواوری برای ارتباط پایدار بازار و شرکت‌ها ایجاد شده است.

وی با اشاره به نقش مرکز نوآوری در ایجاد ارتباط بین شرکت‌ها و بازار ادامه داد: مرکز نوآوری اگر صرفا یک محل فیزیکی باشد هیچ ارزشی ندارد. ولی اگر مفهوم و هدف آن ایجاد بازار برای شرکت‌ها باشد، قطعا یکی از ملزومات پارک علم و فناوری است و پارک زمانی جذاب می‌شود که چند مرکز نواوری داشته باشد.

معاون علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان تصریح کرد: مرکز نواری از نگاه ما یک ساختمان نیست بلکه یک جریان و گردش کار است هر پارک و مجموعه‌ای که می‌تواند گردش کار درست کند؛ می‌تواند مرکز نواوری نیز داشته باشد.

دهقانی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری دانشجو در خصوص نبود فضای فیزیکی کافی برای ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به پارک‌های علم و فناوری گفت: بحث محدودیتی فضا را باید با مدل‌های جدید حل کنیم. ساخت فضای فیزیکی اقتصادی نیست و کارایی آنچنانی نیز ندارد؛ می‌خواهیم مدل‌ها را ارتقا دهیم.

فیروز ابادی با اشاره به راهکار حل محدودیت فضا گفت: ارتقا مدل از این دست که زمین، امکانات و زیرساخت را به مدت ۲۰ سال، ۳۰ سال در اختیار شرکت بگذاریم سپس ساخت، آماده کردن و بهره‌برداری را به شرکت بسپاریم. اگر این کار را انجام دهیم، شرکت‌های بزرگ خواهان فضای بزرگتر هستند و آن را می‌سازند و شرکت‌های کوچکتر می‌توانند از فضای دولتی استفاده کنند.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *