اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳
مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات منصوب شد

مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات منصوب شد

  • خرداد ۲۴, ۱۴۰۲

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در حکم ابلاغی محمدعلی زلفی‌گل خطاب به دکتر حامد کرمی آمده است؛   نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند جناب‌عالی، به موجب این حکم به عنوان «مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات» وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منصوب می‌شوید.

انتظار می‌رود با پیروی از آموزه‌های اسلامی، مبانی علمی، روحیۀ انقلابی، راهبرد‌های اساسی دولت مردمی و برنامه‌های ارائه‌شده به مجلس شورای اسلامی و جلب همکاری استادان، مدیران و یاوران علمی (کارکنان) گرامی آن دفتر، امور رسیدگی به شکایات را پیگیری نمایید و ضمن بازرسی از مراکز آموزش عالی و فناوری وظایف محوله را بر پایه قوانین و سیاست‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به شرح ذیل به انجام رسانید:

– رسیدگی دقیق، سریع و منصفانه به شکایات واصله به وزارت عتف

– تهیه و ارائه گزارش‌های جامع و کاربردی از فراوانی شکایات واصله به همراه ارائه راهکار‌های عملیاتی برای رفع زمینه بروز شکایات

– ارائه روش‌های پیش‌بینی و پیشگیری از تخلف و شکایت در بدنه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با رویکرد اصلاح فرایند

– شناسایی و اولویت‌بندی گلوگاه‌ها و زمینه‌های بروز فساد، تضاد و تعارض منافع در آموزش عالی و فناوری و ارائه راهکار‌های عملیاتی برای برطرف کردن آن‌ها

– همکاری مطلوب با سازمان بازرسی کل کشور، بازرسی ویژه ریاست جمهوری، بازرسی نهاد ریاست جمهوری، مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت، مرکز حراست، اداره کل دفتر هماهنگی هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری و انتظامی اعضای هیات علمی و سایر مراکز مرتبط

– پیشنهاد اصلاح، درخواست پیگیری و ارائه نتیجه شکایت واصله از طریق دولت الکترونیک و همکاری با اداره کل فناوری اطلاعات در راستای شفافیت اداری

-راهبری کمیته سلامت اداری مبارزه با فساد و پیگیری اجرای مصوبات این کمیته

– سعی در تدقیق و تقسیم وظایف دفتر بازرسی در مقایسه با مرکز حراست، مرکز نظارت و ارزیابی و اداره کل دفتر هماهنگی هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری

– همراهی جدی با نماینده تام الاختیار وزیر در سفر‌های استانی و پیگیری درخواست‌های واصله از طریق سامانه سامد

– تهیه گزارش‌های دوره‌ای از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و فناوری و همچنین انجام بازرسی دقیق و سریع از موارد محوله

– رعایت اخلاق حرفه‌ای واسلامی در انجام امور مرتبط و تکریم ارباب رجوع

– صیانت از عرض و آبروی شهروندان، ذینعفان و ارباب رجوع

توفیق روزافزون جناب‌عالی را در پیشبرد اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و منویات رهبر حکیم انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، از درگاه پروردگار متعال خواستارم.

حامد کرمی (زاده اسدآباد_ ۱۳۶۴) دکترای حقوق عمومی و عضو هیئت علمی دانشگاه شاهد با مرتبه استادیاری است و پیش از این به مدت ۴ سال مدیرکلی امور حقوقی این دانشگاه را بر عهده داشته است.

وزیر علوم، تحققیات و فناوری همچنین در نامه‌ای جداگانه از زحمات و تلاش‌های دکتر روح‌الله سهرابی در مدت تصدی مسئولیت سرپرستی این دفتر قدردانی کرد.

اجرایی شدن دستور وزیر علوم مبنی بر پاسخ ۱۵ روزه مؤسسات آموزش عالی به شکایات مردمی

روح الله سهرابی با ارائه گزارشی از عملکرد خود در مدت هشت ماه تصدی مسئولیت این دفتر گفت: با پیگیری‌های این دفتر، مطابق دستور وزیر علوم زمان پاسخ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به  شکایات مردمی کاهش یافت و به حدود ۱۵ روز رسید.

وی افزود: در گروه بازرسی، برنامه‌های بازرسی از موسسات آموزش عالی  مطابق با برنامه از پیش تعیین شده انجام شد و گزارش آن به مسئولان ارائه شد.

وی ادامه داد: در این مدت توانستیم سرعت انجام بازرسی‌های موردی را افزایش دهیم و در مدت ۱۵ روز بازرسی را انجام و گزارش آن را تهیه کنیم.

سهرابی تاکید کرد: سعی در رسیدگی عاجل به پرونده‌های باز و مختومه کردن آن‌ها اولویت اصلی دفتر در این گروه بود و در موردی مانند اجرای پرونده معترضین به آزمون‌های سراسری جلسات مختلفی با مسئولین و نمایندگان معترضین تشکیل شد.

گروه پاسخگویی به شکایات

سرپرست سابق دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات در خصوص اقدامات انجام شده در گروه پاسخگویی به شکایات این دفتر گفت: بیش از ۱۰ هزار ۴۰۰ شکایت واصله از سامانه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت  و  پیگیری پاسخ در دستور کار قرار گرفت.

سهرابی اظهار داشت: براساس دستور وزیر علوم به روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، تمام  تلاش ما این بود که در بازه زمانی ۱۵ روزه پاسخ شکایت را از دریافت و به فرد شاکی ارائه کنیم.

وی در خصوص  اقدامات انجام شده در گروه ارتقای سلامت نظام اداری نظام اداری و صیانت از حقوق مردم نیز گفت: سعی کردیم تا جلسات این کارگروه بصورت منظم تشکیل و برای انجام وظایف تصمیم گیری کند.

سهرابی گفت: با پیگیری صورت گرفته، احکام اعضای جدید کارگروه صدای مردم توسط وزیر علوم صادر شد و  صدور احکام بازرسین ماده ۹۱ قانون مدیریت خدمات کشور از دیگر اقدامات ما در این کارگروه بود.

وی افزود: در راستای پاسخگویی به مطالبات مردمی در سفر‌های استانی، ۵ میز ارتباط مردمی در دانشگاه‌های معین استان‌ها در خلال  دور دوم سفر‌های استانی دولت، به عنوان نماینده تام الاختیار وزیر علوم برگزار شد.

سهرابی، برگزاری دوره آشنایی با قوانین و مقررات رسیدگی به تخلفات اداری برای کلیه همکاران حوزه ستادی را از دیگر اقدامات این کارگروه نام برد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *