اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳
ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به پارک‌های علم و فناوری آسان‌تر می‌شود؟ / نقش مرکز نوآوری در ایجاد ارتباط بین شرکت‌ها و بازار

نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در محرومیت‌زدایی

  • خرداد ۲۳, ۱۴۰۲

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی امروز در آیین افتتاحیه نمایشگاه آبادیران که در محل مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: این نمایشگاه در راستای محرومیت‌زدایی و تحت عنوان برنامه ملی آبادیران برگزار می‌شود و امیدواریم این حرکت تاثیری در ایجاد اشتغال و پیشرفت بر پایه عدالت در مناطق کم برخوردار داشته باشد.

وی با بیان اینکه از امروز اجرای برنامه ملی آبادیران آغاز می‌شود، ادامه داد: این حرکت ملی که در قالب برنامه آبادیران برگزار می‌شود، یک هم‌راستایی و همراهی جمعی نهاد‌های دولتی و غیردولتی فعال در مناطق محروم را نشان می‌دهد که با جزو اصلی فناوری و علم برای آبادانی کشور ترکیب شده‌اند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری، گفت: ذات همراهی و همراه شدن قطعا هم‌افزایی ایجاد می‌کند که این در حفظ منابع مؤثر است و ظرفیت‌ها را ضریب می‌دهد. این موارد ارزش‌آفرین هستند.

دهقانی فیروزآبادی افزود: حوزه علم و فناوری استانداردسازی اشتغال و به صرفه‌سازی اشتغال‌زایی کوچک را به دنبال دارد. این ثمره بیش از ۲۰ سال تاکید مقام معظم رهبری در همه دولت‌ها و شرایط است.

وی با بیان اینکه واژه مناطق محروم معنی ندارد، گفت: این مناطق نه در ظرفیت‌های سرزمینی محرومند و نه در ظرفیت‌های انسانی. بلکه این مناطق دارای ظرفیت سرزمینی شناخته نشده و سرشار از نیرو‌های انسانی جوان هستند.

دهقانی فیروزآبادی گفت: ما با حضور در محلات کم‌برخوردار تهران دیدیم که جوان‌های ۱۵-۱۶ساله هنوز به دلیل عدم دسترسی به آموزش کشف نشدند.

وی تصریح کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند با همکاری نهاد‌های انقلابی فرصت‌های انسانی در حوزه آموزش و پرورش نیروی انسانی، سلامت، معدن، کشاورزی و … را فراهم کنند که هم برای دانش‌بنیان‌ها و هم مناطق محروم چشمگیر خواهد بود.

معاون علمی رییس‌جمهوری خاطر نشان کرد: حوزه علم و فناوری دارای دو عملکرد خاص استانداردسازی اشتغال و تولید و به‌صرفه‌سازی اشتغال‌های کوچک است.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *