اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳
معین رضیئی: توجه به مردم باید سرلوحه مجموعه اقدامات دولت و مسئولان قرار گیرد / نشست سالانه اتحادیه برگزار می‌شود

معین رضیئی: توجه به مردم باید سرلوحه مجموعه اقدامات دولت و مسئولان قرار گیرد / نشست سالانه اتحادیه برگزار می‌شود

  • شهریور ۱, ۱۴۰۲

به گزارش غیر دولتی نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، معین رضیئی، دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور در نشست خبری ضمن تشریح جزئیات برگزاری بیست و چهارمین نشست سالیانه این اتحادیه گفت: این دوره از یکم تا ششم شهریور ماه با حضور ۴۰۰ نفر از دانشجویان فعال و عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی مستقل در دانشگاه قم برگزار می‌گردد.

وی افزود شعار امسال ما در نشست «همدلی با مردم، تقویت انسجام ملی، مظهرعقلانیت در حکمرانی» است، بخش اول این شعار مربوط به چالش اصلی ما در سال‌های اخیر یعنی کاهش سرمایه اجتماعی است. این درحالی است که توجه به مردم باید سرلوحه مجموعه اقدامات دولت و مسئولان قرار گیرد، با توجه به اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی پیش‌رو است، افزایش مشارکت و حضور پرشور مردم در این انتخاب اهمیت بسزایی دارد.

وی بیان کرد: درحالی که تمام دشمنان به دنبال تجزیه ایران هستند، همدلی با مردم و انسجام ملی بسیار حائز اهمیت است. کشور برای رسیدن به اهداف مختلفی از جمله اهداف سیاسی، بین‌المللی، اجتماعی و… نیازمند مشارکت مردم و حضور آن‌ها در صحنه‌های مختلف است.

تخصص، محور اصلی کمیسیون‌های شش گانه
وی افزود: بنابر برنامه ریزی‌های ما در این نشست سالیانه پنل‌های تخصصی با نگاه ویژه به انتخابات مجلس دوازدهم پیش‌رو، کمیسیون‌های مختلفی تشکیل داده‌ایم که در هر کدام به چالش‌ها و فعالیت‌ها مجلس دوازدهم پرداخته می‌شود. مانند: حکمرانی در فضای مجازی، نظام مسائل حوزه زنان و خانواده وعدالت آموزشی.

تشکیل میز انتخابات با حضور احزاب سیاسی ویژه دانشجویان
دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با بیان اینکه قصد داریم در میز انتخابات، از نمایندگان احزاب دعوت به عمل بیاوریم تا ایده حکمرانی این احزاب از جمله پایداری، شانا، نواصولگرایان، ندای ایرانیان و اعتدال و توسعه برای حل مشکلات کشور را بررسی کنیم.

رضیئی با تصریح بر اینکه جلسات پرسش و پاسخ صریح با مسئولان در نشست سالیانه تهیه شده، گفت: در این راستا مهمانان ویژه‌ای در دوره حضور دارند که از جمله آنان می‌توان به جنابان پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما، احمد نادری نماینده مجلس شورای اسلامی، ساعی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و نقویان رئیس سیما فیلم اشاره کرد. وی افزود در این نشست سالیانه تلاش شده تا ترکیبی از نمایندگان مجلس، کارشناسان و مسئولان، حضور داشته باشند.

وی با اشاره به حضور دانشجویان دختر و دبیران واحد خواهران اتحادیه مطرح کرد: پنل تخصصی با موضوعات زنان و با هدف تقویت مبانی معرفتی و بررسی سیاست‌های جمهوری اسلامی در حوزه زنان تشکیل خواهد شد.

رضیئی در پایان افزود: کمیسیون روابط عمومی بیشتر مهارتی و کارگاهی است. اما در کمیسیون بین المللی تلاش داریم تا میزبان تعدادی از دانشجویان و طلاب خارجی مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های کشور باشیم تا مسائل جهان اسلام مورد نقد و بررسی قرار گیرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *