اردیبهشت ۱۱, ۱۴۰۳
سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیون یورویی روی انقلاب صنعتی چهارم

سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیون یورویی روی انقلاب صنعتی چهارم

  • خرداد ۲۳, ۱۴۰۲

دولت آلمان در سال‌های اخیر به‌دنبال ایجاد تحول در بخش‌های صنعتی این کشور است که از آن با عنوان انقلاب چهارم صنعتی یاد می‌کنند. این طرح که یک طرح ابتکاری ملی به‌شمار می‌رود، به دیجیتالی شدن تولیدات صنعتی این کشور مربوط شده و با هدف معرفی این کشور به‌عنوان کانون اصلی انقلاب چهارم صنعتی عنوان شده است. به لطف تلاش‌هایی که در قالب انقلاب چهارم انجام شده، آلمان به‌عنوان ابرقدرت اروپا در توسعه و اجرای فناوری‌های مربوط به این انقلاب به‌شمار می‌رود. این طرح ملی قرار است با حمایت از سه بخش پژوهش، شبکه‌سازی درون صنعتی و استانداردسازی به برتری آلمان در انقلاب چهارم صنعتی جهان کمک کند. وزارت امور اقتصادی یکی از نهادهایی است که همواره بر اهمیت تنوع در پژوهش‌های فناورانه تاکید می‌کند. این ممکن است یکی از دلایل برتری آلمان در دنیا باشد.

۳ درصد GDP آلمان هزینه پژوهش می‌شود: از این رو آلمان به‌دلیل سرمایه‌گذاری‌هایی که روی بخش نوآوری و پژوهش کرده، توانسته یکی از برترین کشورهای دنیا در این حوزه و یکی از سه کشور برتر اروپایی باشد.

انقلابی برای بهتر، سریع‌تر و هوشمندتر شدن:دولت آلمان، استراتژی فناوری‌های هایتک خود را در سال ۲۰۰۶ با هدف هماهنگی اقدامات پژوهشی و نوآورانه به‌منظور حفظ رقابت و پیشبرد نوآوری‌های فناورانه راه‌اندازی کرد که درحال‌حاضر به‌عنوان بخش اصلی ارتباطی سیاستگذاران عمل می‌کند.

توسعه هوش‌مصنوعی؛ اولویت اول آلمانی‌ها: دولت آلمان توسعه هوش‌مصنوعی را به‌عنوان اولویت این کشور برای پیشبرد اعلام کرده است. پیش‌بینی‌ها حکایت از آن دارد که این صنعت تا سال ۲۰۲۵ با رشد قابل‌توجهی مواجه خواهد شد و درصورت ادغام با بخش‌های خودرو، مکانیک، مهندسی کارخانه و الکترونیک و بخش‌های فناوری پیشرفته در سراسر کشور ترکیب شود، به ارزش کل ۴۲۵ میلیارد یورویی می‌رسد.

متن کامل را اینجا بخوانید.

 

منبع: فرهیختگان

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *