فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

پیگیری دولت برای پرداخت بدهی دانشگاه ها به پایگاه های علمی

  • شهریور ۱۴, ۱۴۰۱

معاون پژوهشی وزیر علوم از پیگیری معاونت حقوقی ریاست جمهوری برای پرداخت بدهی دانشگاه ها به پایگاه های معتبر علمی دنیا خبر داد.

پیمان صالحی درباره آخرین وضعیت پرداخت بدهی حق عضویت در پایگاه‌های علمی دنیا گفت: پیشتر این هشدار را داده بودم که به دلیل عدم پرداخت حق عضویت، در معرض اخراج از سازمان‌های بین‌المللی مثل سرن، سزامی و … هستیم لذا در تلاشیم با اقداماتی که در دستور کار است، این خطر را رفع کنیم؛ اظهارات بنده به این دلیل بود که وظیفه داشتم این هشدار را به مسئولان بدهم.

معاون پژوهشی وزیر علوم با بیان این مطلب که پیگیری‌های بسیار خوبی برای پرداخت بدهی‌های ایران صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: مسئولیت پرداخت حق عضویت پایگاه‌های علمی در دولت با معاونت حقوقی ریاست جمهوری است؛ درخواست‌های ما در این رابطه به معاونت اعلام شده و در حال پیگیری هستند.

وی ادامه داد: معاونت حقوقی براساس اولویت‌ها و تقدم و تاخرها در حال بررسی این موضوع است و امیدواریم این بدهی به تدریج پرداخت شود تا محققان ما در دانشگاه‌ها از جدیدترین یافته‌های علمی و پژوهشی محروم نشوند.

صالحی اضافه کرد: وزارت علوم به ۲۰ و چند سازمان بین المللی بدهکار است و اسامی اینها به معاونت حقوقی ریاست جمهوری اعلام شده و در حال رتبه بندی هستند که ان شاءالله به زودی حق عضویت‌ها پرداخت شود.

معاون پژوهشی وزارت علوم در ادامه افزود: البته در سال جاری برخی بدهی‌ها به این پایگاه‌ها پرداخت شده است و مابقی هم با دیپلماسی در حال مدیریت است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *