اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳
ناحیه نوآوری دانشگاه تهران ۱۰ خرداد افتتاح می‌شود

ناحیه نوآوری دانشگاه تهران ۱۰ خرداد افتتاح می‌شود

  • خرداد ۶, ۱۴۰۲

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نشست خبری علی اسدی ریاست پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با موضوع افتتاح ناحیه نوآوری تهران شنبه ۶ خرداد برگزار شد.

علی اسدی، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در نشست خبری امروز با اشاره به شعار ناحیه نوآوری تهران گفت: این ناحیه با شعار زندگی پایدار، هوشمند و سبز به وسعت ۷۵۰ هکتار روز چهارشنبه ۱۰ خردادماه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با شاره به مشارکت دیگر نهادها ادامه داد: این ناحیه نوآوری طی امضای تفاهم‌نامه‌ای میان دانشگاه تهران، شهرداری تهران،‌ معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و وزارت علوم افتتاح خواهد شد.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با اشاره به شعار ناحیه نوآوربی گفت: هدف ما از انتخاب این شعار آن بوده است که منطقه بتواند از منابع موجود در جامعه حداکثر بهره‌برداری را داشته باشد به گونه‌ای که این منابع محدود بتواند نیازهای مردم را برآورده کند ضمن آنکه نسل‌های بعدی نیز از مزایای آن بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به مزایای شهر هوشمند ادامه داد: ناحیه هوشمند به ناحیه جغرافیایی محدودی گفته می‌شود که از ارتقای صاحبان ایده، استارت‌آپ‌ها و صاحبان ایده تا توسعه زیست بوم نقش دارند همچنین این نواحی باید بتوانند از منابع متنوع علمی، آموزشی، فناوری و زیرساختی به نحو بهینه‌ای بهره‌برداری کند.

 

اسدی شبکه، زیرساخت و اقتصاد را از ۳ دارایی‌های مهم ناحیه نوآوری عنوان کرد و گفت: اگر تمام شرایط توسعه اکوسیستم نواوری فراهم شود، ولی شبکه ارتباطی منسجمی میان منابع و بازیگران وجود نداشته باشد، در تحقق اهداف موفق نخواهیم شد.

وی  جذب استعدادها، خلق محصولات دانش‌بنیان، بین‌المللی شدن بازیگران و ریسک‌زدایی از صاحبان ایده را از کارگروه‌های این ناحیه نام برد و اظهار کرد: ارتقای کمی و کیفی زیست بوم نواوری و تبدیل شدن به محور نوآوری را اهداف این ناحیه به شمار می‌رود.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با ذکر وسعت ۸۰۰ هکتاری این مجموعه گفت: جغرافیای شهر دانش دانشگاه تهران در محدوده جغرافیایی حد فاصل بلوار کشاورز در شمال، خیابان کارگر در غرب، خیابان انقلاب در جنوب و خیابان وصال در شرق است.

وی ادامه داد: ناحیه نوآوری تهران در محدوده بزرگراه حکیم در شمال، بزرگراه شهید چمران در غرب، بزرگراه شهید گمنام و خیابان مطهری در جنوب، بزرگراه مدرس در شرق واقع شده است.

گفتنی است در حال حاضر ۳۰۰ شرکت در دانشگاه تهران مستقر هستند.

 

ناحیه نوآوری دانشگاه تهران ۱۰ خرداد افتتاح می‌شود

 

منبع:خبرگزاری دانشجو

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *