اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳
ارائه سند ملی مردمی سازی آموزش پزشکی به شورای عالی انقلاب فرهنگی

ارائه سند ملی مردمی سازی آموزش پزشکی به شورای عالی انقلاب فرهنگی

  • اردیبهشت ۱۴, ۱۴۰۲

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از وزارت بهداشت؛ ابوالفضل باقری فرد در همایش آموزش پزشکی ضمن گرامیداشت مقام استاد و هفته معلم بر بهره برداری ظرفیت نخبگان جامعه تاکید کرد و افزود: سند مردمی سازی آموزش پزشکی در سال جاری به شورای انقلاب فرهنگی ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اجرای برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره وری، افزود: یکی از برنامه‌های در دست پیگیری ما در سال جاری، تدوین سند ملی مردمی سازی آموزش پزشکی و ارائه آن به شورای انقلاب فرهنگی است؛ در واقع باید استعداد‌ها و ظرفیت نخبگان جامعه در اختیار آموزش پزشکی قرار گیرد.

باقری فرد با بیان این مطلب که نخبگان جزو سرمایه‌های تجدید ناپذیر جامعه هستند، افزود: یکی از هنر‌های اساتید این است که فراگیرانی تربیت کنند که از خودش برتر باشند.

وی افزود: برای توسعه کمی و کیفی آموزش باید از ظرفیت نخبگان استفاده شود.

معاون وزیر بهداشت به ادغام آموزش پزشکی در نظام ارائه خدمات سلامت اشاره کرد و افزود: آموزش پزشکی کشور، یک نظام منحصر به فرد و در عرصه است و فارغ التحصیلان بلافاصله می‌توانند در عرصه ارائه خدمات سلامت به مردم حضور یابند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر بحث پاسخگویی اجتماعی، اظهار کرد: برای داشتن دانشگاه متعالی، آموزش باید پاسخگو و دانشگاه در خدمت مردم باشد.

بیست و چهارمین همایش آموزش پزشکی با حضور بیش از سه هزار شرکت کننده و سخنران برجسته بین المللی در مرکز همایش‌های بین المللی رازی آغاز به کار کرد و در روز نخست همایش، برترین‌های جشنواره شهید مطهری معرفی شدند و جایزه ملی تداوم به برگزیدگان اهدا شد.

 

منبع:خبرگزاری دانشجو

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *