اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳
10 دانشگاه‌ برتر پژوهشی آسیا را بشناسید

۱۰ دانشگاه‌ برتر پژوهشی آسیا را بشناسید

  • فروردین ۱۴, ۱۴۰۲

در رده‌بندی برترین دانشگاه‌های منطقه آسیا-‌اقیانوسیه پایگاه رده‌بندی تایمز، معیارهای مختلفی مورد ارزیابی قرار گرفته است که محققان براساس آن دست به انتخاب زده‌اند. پژوهش که یکی از مهم‌ترین حوزه‌ها برای رده‌بندی دانشگاه‌هاست، می‌تواند معیار دقیقی برای عملکرد یک دانشگاه باشد. در رده‌بندی برترین دانشگاه‌های منطقه آسیا-‌اقیانوسیه در حوزه پژوهش در سال ۲۰۲۲، ۱۰ دانشگاه برتر منطقه مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند و دانشگاه شینهوآ رتبه نخست را از آن خود کرده است. پس از آن دانشگاه پکینگ و دانشگاه ملی سنگاپور در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند. دانشگاه توکیو، دانشگاه ملی سئول رده چهارم و پنجم و دانشگاه کیوتو، دانشگاه هنگ‌کنگ، دانشگاه شانگهای جیائو تونگ، دانشگاه فنی نانیانگ سنگاپور و دانشگاه ژجیانگ رده‌های ششم تا دهم را از آن خود کرده‌اند. رتبه‌بندی دانشگاه‌ها برحسب پژوهش معیارهای مختلفی را چون حجم بهره‌وری پژوهشی (۷٫۵ درصد)، نظرسنجی شهرت (۱۵ درصد) و درآمد پژوهشی (۷٫۵ درصد) را دربرمی‌گیرد که درمجموع ۳۰ درصد را به خود اختصاص می‌دهند. استنادها که تاثیر پژوهش‌ها را نشان می‌دهد نیز ۳۰ درصد از معیارهای تعیین برترین دانشگاه‌ها را شامل می‌شوند.

«شینهوآ» برترین دانشگاه پژوهشی آسیا
دانشگاه شینهوآ که طبق رده‌بندی تایمز در منطقه آسیا-‌اقیانوسیه برترین دانشگاه پژوهشی محسوب می‌شود در سال ۱۹۱۱ در منطقه‌ای تاریخی در شمال‌غربی پکن، افتتاح شد. این دانشگاه با کسب نمره ۹۷٫۴، رتبه ۱۶ را در دنیا و با نمره ۹۵٫۶ رتبه نخست آسیا را از آن خود کرده است. آمار کل استنادهای دانشگاه شینهوآ که توسط محققان برتر این دانشگاه به‌دست آمده، به ۵ میلیون و یک‌هزار و ۴۴۳ می‌رسد که نمره ۸۶٫۸ را در آسیا از آن خود کرده است. شینهوآ از نظر رتبه‌بندی شهرت، با کسب نمره ۹۷٫۶، رده ۱۵ دنیا را کسب کرده است. آنچه در‌مورد دانشگاه شینهوآ جلب توجه می‌کند، این است که از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲ رتبه نخست پژوهش را بین دانشگاه‌های آسیا تشکیل داده است. این در‌حالی است که این دانشگاه در سال ۲۰۱۳ رتبه ۶ آسیا را در اختیار داشته است. دانشگاه شینهوآ از ۲۱ دانشکده و ۵۹ گروه آموزشی شامل علوم، مهندسی، علوم انسانی، حقوق، پزشکی، تاریخ، فلسفه، اقتصاد، مدیریت، آموزش و هنر تشکیل شده و ۳۶۴۱ عضو هیات‌علمی در آن مشغول به تدریس هستند. ۵۴ عضو آکادمی علوم چین و ۳۵ عضو آکادمی مهندسی چین در این دانشگاه حضور دارند که نسبت دانشجویان به اعضای هیات‌علمی ۱۱٫۶ است. طبق آمار، قریب ۵۳ هزار و ۳۰۲ دانشجو در این مرکز آموزشی ثبت‌نام کرده‌اند که از این بین، ۱۶ هزار و ۲۸۷ نفر در مقطع کارشناسی، ۱۹ هزار و ۷۲۶ نفر در مقطع فوق‌دیپلم، قریب‌به ۱۹ هزار نفر دانشجویان کارشناسی‌ارشد و ۱۷ هزار و ۲۸۹ نفر در مقطع دکتری تحصیل می‌کنند که ۴۴۴ نفر از آنها یعنی ۱۰ درصد، دانشجویان خارجی هستند. به‌طورکلی بیش از ۴۰۰۰ دانشجوی بین‌المللی از بیش از ۱۳۰ کشور دنیا در این دانشگاه ثبت‌نام کرده‌اند. دانشجویان بین‌المللی این دانشگاه می‌توانند از بیش از ۶۰ طرح کارشناسی، ۱۰۰ طرح ارشد و ۹۰ طرح دکتری پروژه‌های تحقیقاتی خود را انتخاب کنند. مرکز انتشارات دانشگاه شینهوآ که در سال ۱۹۸۰ راه‌اندازی شد، یک ناشر ملی و ناشر برتر آکادمیک و آموزش عالی در چین است که هر‌ساله حدود ۲۵۰۰ عنوان مجله چاپی و در‌قالب فرمت دیجیتال و شماری از مجلات چینی و انگلیسی را منتشر می‌کند. در سال ۲۰۲۲ قریب‌به ۱۵۲۹ مقاله علمی در حوزه‌های شیمی، علوم زیستی، علوم فیزیک و علوم زمین‌شناسی و زیست‌محیطی در این دانشگاه منتشر شد که سهم مقالات علوم فیزیک با ۸۱۵ مقاله بیشتر از سایر مقالات بوده است. این دانشگاه با بودجه ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلاری در سال ۲۰۲۲ بالاترین نرخ بودجه را بین دانشگاه‌های چین به خود اختصاص داد. بودجه‌های پژوهشی در این دانشگاه از سوی دولت و از طرح‌های ملی و پروژه‌های خاص تامین می‌شود. تامین بودجه از حوزه‌های علم و فناوری حدود ۳ میلیارد دلار را شامل می‌شود که سالانه بیش از ۱۴۰۰ پروژه هدایت شده از سوی دانشگاه تامین بودجه می‌شود.

سهم ۱۹۷۱ مقاله علمی دانشگاه پکینگ
دانشگاه پکینگ در سال ۱۸۹۸ افتتاح شد و طبق آخرین آماری که از این مرکز به‌دست آمده، با کسب نمره ۹۵، دومین دانشگاه برتر پژوهشی در آسیا و اقیانوسیه محسوب می‌شود و در دنیا رتبه ۱۷ و از نظر نظرسنجی شهرت رده ۱۳ دنیا را در اختیار دارد. میزان کلی استنادهای دانشگاه پکینگ حدود ۳ میلیون و ۴۱۳ هزار عنوان شده که نمره ۸۱٫۷ را کسب کرده است. شمار کل دانشجویان این دانشگاه به ۴۴ هزار و ۷۳۰ نفر می‌رسد که ۱۶ هزار و ۶۰ نفر در مقطع کارشناسی، ۲۸ هزار و ۶۷۰ نفر هم در مقطع ارشد تحصیل می‌کنند. سالانه حدود ۷۰۰۰ دانشجوی بین‌المللی در دانشگاه شینهوآ تحصیل می‌کنند که ۱۹ درصد از کل دانشجویان را شامل می‌شوند. این دانشگاه حدود ۱۱ هزار و ۳۳۷ عضو هیات‌علمی دارد که نسبت دانشجویان به اعضای هیات‌علمی این دانشگاه ۱۰٫۳ است. این دانشگاه از ۳۰ دانشکده و ۱۲ گروه آموزشی تشکیل شده است. در این مرکز آموزشی، ۱۲۵ رشته برای دوره کارشناسی و ۲۸۲ رشته برای مقطع ارشد و ۱۹۴ رشته برای دوره دکتری درنظر گرفته شده است. گروه انتشارات دانشگاه پکینگ، مسئولیت انتشار ۵ مجله آکادمیک را در چین بر‌عهده دارد. بیش از ۱۰ نهاد پژوهشی وابسته به این گروه پژوهش دانشگاه پکینگ حضور دارند که مراکزی چون موسسه فلسفه خارجی، مرکز پژوهش آموزش زیبایی‌شناسی، مرکز پژوهشی «کنون» کنفسیوس، موسسه مطالعات کنفسیوس، موسسه پژوهش فرهنگ مذهبی، مرکز پژوهش فلسفه مارکسیست، مرکز پژوهش‌های شناختی را دربرمی‌گیرد. نتایج پروژه‌های مرکز علوم پایه بنیاد ملی علوم طبیعی چین نشان می‌دهد سه پروژه پزشکی این دانشگاه به‌طور همزمان سه‌چهارم از کل پروژه‌های تایید شده توسط گروه‌های مختلف را تشکیل می‌دهد. مرکز علوم‌زیستی و علوم پزشکی در سال ۲۰۲۲ بیش از ۳۵۴ پروژه تایید شد که بودجه‌ای بالغ بر ۵۳ میلیون و ۵۸۰ هزار دلار را به خود اختصاص داد که نسبت به سال قبل از آن دو‌برابر شد. بسیاری از پروژه‌های این دانشگاه با همکاری و مشارکت دانشگاه‌های برتر دنیا از‌جمله استنفورد، کالج سلطنتی لندن، دانشگاه ملی سئول، دانشگاه کیوتو و دانشگاه هنگ‌کنگ انجام می‌شود. حدود ۱۹۷۱ مقاله علمی در مجلات مختلف این دانشگاه با موضوعات شیمی، علوم فیزیک، علوم زمین‌شناسی و زیست‌محیطی و علوم‌زیستی منتشر شده که علوم فیزیک با ۸۰۸ مقاله بیشترین حجم مقالات مجلات را به خود اختصاص داده است.

۷۴۹ مقاله علمی منتشر شده در دانشگاه ملی سنگاپور
دانشگاه ملی سنگاپور به‌عنوان یک دانشگاه ملی پژوهشی دولتی در این کشور فعالیت می‌کند که در سال ۱۹۰۵ افتتاح شد. این دانشگاه با کسب نمره ۹۱٫۳ سومین دانشگاه برتر آسیا- اقیانوسیه و رده ۱۹ دنیا در حوزه پژوهش شناخته می‌شود. این دانشگاه در نظرسنجی شهرت هم در رتبه ۱۹ دنیا قرار دارد. کل استنادهای دانشگاه ملی سنگاپور به‌طور میانگین ۶ میلیون و ۴۵۷ هزار بوده است که توسط برترین محققان به‌دست آمده و توانسته نمره استناد ۸۷٫۳ را از آن خود کند. حدود ۱۷ دانشکده در سه پردیس این دانشگاه وجود دارد. این دانشگاه پیشگام در بسیاری از برنامه‌های نوآورانه دانشگاهی است که طی آن به تبادل دانشجو، کارآموزی و ایجاد فرصت برای کارآفرینی در ۱۲ کالج خارج از کشور و نیز برنامه‌های مشترک با برخی دانشگاه‌های دنیا می‌پردازد. بیش از ۴۳ هزار دانشجو در این دانشگاه تحصیل می‌کنند و تعداد اعضای هیات‌علمی آن هم ۶۷۰۰ نفر گزارش شده است که نسبت دانشجو به اعضای هیات‌علمی ۱۹٫۸ است. در سال تحصیلی ۲۰۲۲ حدود ۳۱ هزار و ۸۰۰ دانشجوی کارشناسی و حدود ۱۲ هزار و ۱۰۰ دانشجوی کارشناسی‌ارشد مشغول به تحصیل بوده‌اند که ۲۵ درصد از آنها را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند. در سال ۲۰۲۲ در دانشگاه ملی سنگاپور حدود ۷۴۹ مقاله در حوزه‌های شیمی، علوم فیزیک، علوم ‌زیستی، علوم زمین‌شناسی و زیست‌محیطی در مجلات منتشر شد. در این میان، مقالات حوزه شیمی با ۳۱۸ مقاله بالاترین شمار مقالات را به خود اختصاص داد. با توجه به این که بودجه‌های پژوهشی و نوآوری دانشگاه ملی سنگاپور از سوی دولت این کشور تامین می‌شود، طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵ حدود یک‌درصد از کل GDP سنگاپور (حدود ۲۵ میلیارد دلار) به این حوزه اختصاص پیدا کرده است.

درآمد ۹۶ میلیون دلاری دانشگاه توکیو از قراردادهای پژوهشی
دانشگاه توکیو یک دانشگاه دولتی پژوهشی واقع در توکیوی ژاپن و تاسیس سال ۱۸۷۷ است. این دانشگاه با کسب نمره ۸۸٫۷ چهارمین دانشگاهی برتر پژوهشی در آسیا-‌اقیانوسیه با ۱۰ دانشکده و ۱۵ مدرسه تحصیلات تکمیلی و ۱۱ موسسه پژوهشی است که رده ۳۹ دنیا را از آن خود کرده است. حدود ۳۹۳۷ عضو هیات‌علمی در این دانشگاه فعالیت می‌کنند. کل دانشجویان این دانشگاه ۲۸ هزار و ۱۳۳ نفر است که از این میان، ۱۳ هزار و ۹۶۲ دانشجوی کارشناسی و ۱۴ هزار و ۱۷۱ دانشجوی کارشناسی ارشد و ۶ هزار و ۱۲۳ دانشجوی مقطع دکتری در این دانشگاه تحصیل می‌کنند که سهم دانشجویان به اعضای هیات‌علمی ۱۰٫۵ است. حدود ۱۵ درصد از کل دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند. رقم کل استنادهای دانشگاه توکیو به چیزی حدود ۹ میلیون و ۴۶۰ هزار و ۳۰۰ رسید و توانست ۵۸٫۲ را برای استنادها از آن خود کند. حدود ۱۰۹۰ مقاله علمی و پژوهشی با موضوعات شیمی، علوم فیزیک، علوم زیستی، علوم زمین‌شناسی و زیست‌محیطی در مجلات مختلف این دانشگاه در سال ۲۰۲۲ منتشر شده است که بیشترین تعداد این مقالات به حوزه علوم فیزیک با ۵۰۳ مقاله می‌رسد. درآمدهای پژوهشی این دانشگاه از دو منبع پژوهش‌های قراردادی و مبالغ اهدایی تشکیل می‌شوند. پژوهش‌های قراردادی دولتی غیررقابتی و غیردولتی به همراه مبالغ اهدایی، درآمدی بالغ بر ۹۶ میلیون و ۱۰۵ هزار دلار را به خود اختصاص می‌دهد.

دانشگاه ملی سئول و ۴۸۰ میلیون دلار گرنت پژوهشی
دانشگاه ملی سئول در سال ۱۹۴۶ در کره‌جنوبی افتتاح شد که با کسب نمره ۷۷٫۶ رده پنجم منطقه آسیا- اقیانوسیه را در حوزه پژوهش به خود اختصاص داده است. این دانشگاه همچنین با نمره ۷۶٫۲ رده ۵۶ دنیا از نظر پژوهشی را در اختیار دارد. این دانشگاه از نظرسنجی شهرت نیز رده ۴۴ دنیا را به دست آورده است. میزان کل استناد مقالات دانشگاه ملی سئول ۳ میلیون و ۱۴۹ هزار و ۶۷۱ اعلام شده و نمره استناد ۶۸٫۵ را نیز از آن خود کرده است. تعداد اعضای هیأت علمی این دانشگاه ۲۲۷۸ نفر، تعداد کل دانشجویان آن هم ۲۸ هزار و ۲۶۴ نفر هستند که ۱۵ هزار و ۸۷۰ دانشجوی مقطع کارشناسی، ۱۲ هزار و ۳۹۴ دانشجوی ارشد و ۴۰۱۹ دانشجوی مقطع دکتری در این مرکز آموزشی مشغول تحصیل هستند. نسبت تعداد دانشجویان به اعضای هیأت علمی ۱۵٫۱ است و ۱۰ درصد از کل دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند. تعداد کل مقالات به چاپ رسیده در مجلات این دانشگاه ۴۶۰ مقاله است که موضوعات شیمی، علوم زیستی، علوم فیزیکی و علوم زمین‌شناسی و زیست‌محیطی را شامل می‌شوند. علوم فیزیکی با ۲۵۵ مقاله بالاترین حجم مقالات منتشرشده را به خود اختصاص داده‌اند. دانشگاه ملی سئول با ۴۸۰ میلیون دلار گرنت پژوهشی دریافتی بالاترین میزان گرنت های پژوهشی را بین دیگر دانشگاه‌های کره‌جنوبی کسب کرده است.

کیوتو؛ ششمین دانشگاه پژوهشی آسیا
دانشگاه دولتی پژوهشی کیوتو در سال ۱۸۹۷ تأسیس شد و دومین دانشگاه قدیمی و برتر ژاپن محسوب می‌شود که جزء ۱۰ دانشگاه برتر آسیا و ۵۰ مؤسسه برتر دنیا قرار دارد. این دانشگاه که یکی از پژوهشی‌ترین دانشگاه‌ها در آسیا به شمار می‌رود، دارای ۳۹۷۸ عضو هیأت علمی و ۲۲ هزار و ۶۱۵ دانشجوست که ۱۳ هزار و ۳۸ دانشجوی مقطع کارشناسی، ۹ هزار و ۳۰۸ دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد را شامل می‌شوند. نسبت دانشجو به اعضای هیأت علمی دانشگاه کیوتو ۹٫۲ است و ۱۲ درصد از کل دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند. این دانشگاه با کسب نمره ۷۷٫۲ رده ششم آسیا- اقیانوسیه و با نمره ۷۹٫۱ رتبه ۶۸ دنیا را در حوزه پژوهش به خود اختصاص داده است. کل مقالات منتشرشده در این دانشگاه در حوزه‌های شیمی، علوم فیزیک، علوم زیستی، علوم زمین‌شناسی و زیست‌محیطی ۶۲۴ مقاله است که در مجلات دانشگاهی منتشر شده‌اند. در این بین، مقالات علوم فیزیکی با ۲۲۰ مقاله بیشترین حجم مقالات را به خود اختصاص داده‌اند. کل استنادهای دانشگاه کیوتو بالغ بر ۶ میلیون و ۶۹۳ هزار گزارش شده و توانسته نمره ۵۸٫۳ را از آن خود کند.

دانشگاه هنگ‌کنگ؛ هفتم آسیا و ۴٫۵ میلیون استناد مقالات
دانشگاه دولتی هنگ‌کنگ که در سال ۱۸۸۷ افتتاح شد قدیمی‌ترین مؤسسه دانشگاهی در هنگ‌کنگ است که با نمره ۷۶٫۸ هفتمین دانشگاه برتر پژوهشی منطقه آسیا- اقیانوسیه محسوب می‌شود. این دانشگاه با کسب نمره ۷۴٫۱ رتبه ۳۱ دنیا را از آن خود کرده است. کل اعضای هیأت علمی این دانشگاه ۸۲۶۶ نفر و کل دانشجویان آن را هم ۲۹ هزار و ۷۹۱ نفر تشکیل می‌دهند که از این میان، ۱۷ هزار و ۱۰۶ دانشجوی کارشناسی و ۹ هزار و ۸۱۳ دانشجوی کارشناسی ارشد هستند. ۴۳ درصد دانشجویان را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند و نسبت دانشجو به اعضای هیأت علمی این دانشگاه ۱۸٫۲ است. میزان کل استناد مقالات دانشگاه هنگ‌کنگ بالغ بر ۴ میلیون و ۴۸۳ هزار و ۱۸۵ است و موفق به کسب نمره ۹۵ از استنادها شده است. درمجموع تعداد مقالات علمی منتشرشده در مجلات این دانشگاه ۵۵۱ مقاله است که در موضوعات شیمی، علوم فیزیک، علوم زیستی، علوم زمین‌شناسی و زیست‌محیطی منتشر شده است. از این تعداد ۲۳۶ مقاله که بالاترین تعداد مقالات را به خود اختصاص داده‌اند، موضوعات علوم فیزیکی هستند. بودجه‌ای در قالب یارانه ۷۷۰ میلیون دلار برای دانشکده‌ها و مؤسسات پژوهشی دانشگاه هنگ‌کنگ در نظر گرفته شده که صرف راه‌اندازی مؤسسات تحقیقاتی فناوری حوزه زندگی و سلامت، طرح تأسیس مؤسسه تحقیق و توسعه میکروالکترونیک، ابتکاراتی برای ترویج فین‌تک و توسعه فناوری سبز می‌شود. بیش از ۹۰ میلیون دلار به حمایت و گسترش استارتاپ‌ها در این دانشگاه اختصاص داده شده است.

۱۱۰۶ مقاله علمی در دانشگاه جیائو تونگ شانگهای
دانشگاه «جیائو تونگ شانگهای» که یک دانشگاه پژوهشی دولتی است در سال ۱۸۹۶ افتتاح شد و به دلیل مقالات پژوهشی معروفی که منتشر کرده در دنیا بسیار شناخته شده و مهندسان و دانشمندان مطرحی را آموزش داده و تحویل جامعه علمی دنیا داده است. این دانشگاه حدود ۲۸۰۰ عضو هیأت علمی تمام‌وقت دارد که ۸۹۰ نفر از آنها پروفسور هستند. حدود ۱۶ هزار و ۲۲۱ دانشجوی کارشناسی و ۲۸۰ هزار دانشجوی کارشناسی ارشد و بیش از ۶۰۰۰ دانشجوی مقطع دکتری در این دانشگاه تحصیل می‌کنند. نسبت دانشجو به عضو هیأت علمی در این دانشگاه ۱۱٫۵ است و ۸ درصد از کل دانشجویان آن را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند. دانشگاه «جیائو تونگ شانگهای» با کسب نمره ۷۶٫۲ هشتمین دانشگاه برتر پژوهشی در آسیا- اقیانوسیه محسوب می‌شود و همچنین با کسب نمره ۸۲٫۹ در رده ۵۲ دنیا از نظر پژوهشی قرار گرفته است. در نظرسنجی شهرت هم این دانشگاه با کسب نمره ۱۱٫۷ در بخش پژوهش رده ۲۸ دنیا را از آن خود کرده است. کل استناد مقالات دانشگاه جیائو تونگ شانگهای حدود ۲ میلیون و ۳۴۲ هزار و ۱۷۷ اعلام شده و نمره کلی ۵۹٫۳ را در استنادها به دست آورده است. این دانشگاه در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۱۰۶ مقاله علمی در حوزه‌های شیمی، علوم فیزیکی، علوم زیستی و علوم زمین‌شناسی و زیست‌محیطی منتشر کرده است. از این تعداد مقاله منتشرشده، ۴۸۶ مقاله پیرامون موضوعات علوم فیزیکی به انتشار رسیده‌اند.

دانشگاه فنی نانیانگ چگونه دانشگاه برتر پژوهشی شد؟
دانشگاه فنی «نانیانگ» یکی از دانشگاه‌های ملی پژوهشی و دومین دانشگاه بزرگ دولتی در سنگاپور و از مهم‌ترین دانشگاه‌های فناوری نانو در دنیا و آسیاست. این مرکز آموزشی از ۸ دانشکده و مؤسسه تشکیل شده که به آموزش دانشجویان کارشناسی و ارشد در رشته‌های بازرگانی، مهندسی، علوم انسانی، هنر و علوم اجتماعی، علوم، پزشکی، مطالعات فارغ‌التحصیلی، آموزش و مطالعات بین‌الملل می‌پردازد. این دانشگاه با کسب نمره ۷۴٫۹ نهمین دانشگاه برتر آسیا- اقیانوسیه در حوزه پژوهش لقب گرفته و همچنین در رتبه‌بندی جهانی هم رتبه ۳۶ را از آن خود کرده است. در این دانشگاه حدود ۳۳ هزار دانشجو تحصیل می‌کنند که بیش از ۲۳ هزار نفر از آنها در مقطع کارشناسی و بیش از ۸ هزار نفر در مقطع ارشد مشغول تحصیل هستند. حدود ۶۶۰۸ عضو هیأت علمی در این دانشگاه مشغول فعالیت هستند و نسبت دانشجو به عضو هیأت علمی ۱۵٫۱ است. این دانشگاه در سال ۲۰۲۲ قریب ۵۶۸ مقاله علمی در حوزه‌های شیمی، علوم فیزیک، علوم زیستی، علوم زمین‌شناسی و زیست‌محیطی منتشر کرده که بیشترین تعداد مقالات با ۳۱۷ مقاله به حوزه علوم فیزیک مربوط می‌شود. کل استنادهای مقالات دانشگاه نانیانگ بالغ بر ۳ میلیون و ۷۵۴ هزار و ۶۱۹ است و استنادهای این دانشگاه نمره ۸۵٫۱ را به خود اختصاص داده است. این دانشگاه که در حوزه فناوری و پژوهش بسیار فعال عمل می‌کند در چند سال اخیر حدود ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار از صدور مجوزهای ثبت اختراع درآمد کسب کرده است. مجموع ۲۳ پروژه پژوهشی که در سال ۲۰۲۱ از سوی دانشگاه نانیانگ تأمین بودجه شدند، بودجه‌ای بالغ بر ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار را به خود اختصاص دادند.

بودجه پژوهشی دانشگاه ژجیانگ: ۴۰ میلیون دلار
دانشگاه ژجیانگ به عنوان یک دانشگاه ملی و دولتی پژوهشی در ژجیانگ چین واقع شده و با کسب نمره ۷۴٫۸ دهمین دانشگاه برتر پژوهشی در آسیا- اقیانوسیه به شمار می‌رود. این دانشگاه در رتبه‌بندی جهانی تایمز در رده ۶۷ دنیا قرار گرفته است. میزان کل استناد مقالات دانشگاه ژجیانگ حدود ۳ میلیون و ۳۴۰ هزار و ۹۶۱ گزارش شده و نمره ۵۸٫۶ را از آن خود کرده است. این دانشگاه در سال ۱۸۹۷ افتتاح شد که یکی از قدیمی‌ترین و برترین موسسات آموزش عالی چین محسوب می‌شود. دانشگاه ژجیانگ از ۷ دانشکده و ۳۶ مدرسه مختلف تشکیل شده و قریب ۴۱۹۱ عضو هیأت علمی در آن مشغول فعالیت هستند. حدود ۲۹ هزار و ۲۰۹ دانشجو در مقطع کارشناسی و ۱۸ هزار و ۴۶ دانشجوی ارشد و ۱۳ هزار و ۴۸۵ دانشجوی دکتری در آن تحصیل می‌کنند. نسبت دانشجو به عضو هیأت علمی در این دانشگاه ۱۲٫۰ است و ۱۶ درصد از کل دانشجویان آن را دانشجویان بین‌المللی شامل می‌شوند. در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۱۵۸ مقاله علمی در حوزه‌های شیمی، علوم فیزیک، علوم زیستی، علوم زمین‌شناسی و زیست‌محیطی منتشر شده که بالاترین آمار مقالات با ۴۸۰ مقاله به حوزه علوم فیزیک مربوط می‌شود. طبق آخرین آمار، بودجه سالانه بخش پژوهش دانشگاه ژجیانگ چیزی بالغ بر ۴۰ میلیون و ۲۰۶ هزار دلار مقرر شده است که صرف اختصاص به پروژه‌های پژوهشی و فناورانه می‌شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *