اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳
سایت چهار زبانه دانشگاه تهران رونمایی شد / ۲ میلیارد نفر به مخاطبان دانشگاه تهران اضافه شد

سایت چهار زبانه دانشگاه تهران رونمایی شد / ۲ میلیارد نفر به مخاطبان دانشگاه تهران اضافه شد

  • اسفند ۲۲, ۱۴۰۱

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، آیین رونمایی از وب سایت چندزبانه دانشگاه تهران با حضور سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران برگزار شد.

سیدمحمد مقیمی در آیین رونمایی سایت چندزبانه این دانشگاه گفت: توسعه کسب و کار‌ها در بخش‌های اقتصادی و اجتماعی و طراحی و راه‌اندازی وب‌سایت‌ها امروز جزئی از زندگی سازمانی همه سازمان‌هایی شده است که می‌خواهند در عرصه بین المللی حضور داشته باشند و اصولا بدون چنین ابزاری نمی‌شود هرگز صحبت از رقابت در عرصه بین المللی کرد.

وی گفت: در خصوص نداشتن ابزار در عرصه ملی و محلی هم جای تردید وجود دارد که آیا نهاد و سازمانی می‌تواند بدون عنایت به این مقوله چشم انداز موفقی برای خود داشته باشد.

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به حکمرانی دوفضایی آموزش عالی ادامه داد: در نظام آموزش عالی تحت عنوان حکمرانی دوفضایی آموزش عالی یا دانشگاه همراه و مفاهیمی از این دست بیان میکنم. اگر می‌خواهیم برند و اعتبار دانشگاه تهران را مضاعف کنیم و به همراه آن  توجه ویژه به بحث حکمرانی دو فضایی داشته باشیم، باید همیشه دانشگاه را در دسترس قرار دهیم؛ و این امر باعث می‌شود مخاطبان و ذی‌نفعان ما پایدار بشوند و به صورت موقت با ما در تعامل نباشند.

مقیمی افزود: کسانی به صورت گذرا و میان مدت به عنوان دانشجو با دانشگاه در تعامل باشند آنچیزی که این تعامل را پایدار میکند بهره گیری از فضای مجازی است که وبسایت به عنوان ابزار اصلی ایفای نقش می‌کند.

وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب که درباره زبان فارسی می‌فرمایند:«جز آرزو‌های ماست که زبان فارسی جز زبان‌های علم دنیا بشود و اگر کسی میخواهد علم جدیدی را بیاموزد، ناچار شود زبان فارسی را یادبگیرد» گفت: شاید گام‌های اولیه برای رسیدن به این آرزوی مهم طراحی و راه اندازی این گونه وبسایت‌ها باشد؛ که ما بتوانیم از طریق آن علاوه بر معرفی خود، ظرفیت‌ها ودستاور‌های جدید را نیز معرفی کنیم.

 

رئیس دانشگاه تهران افزود: با طراحی سایت به زبان های روسی، چینی، عربی و انگلیسی ظرفیت بالقوه ۲ میلیارد نفری را به مخاطبان دانشگاه اضافه کردیم. با توجه به فرصت‌هایی که در عرصه بین المللی ایجاد میکند، حتی یک نفر هم چه قدر میتواند ارزشمند باشد؛ و کمیتی که گفته شد بسیار قابل ملاحظه است که باید توجه ویژه به آن داشته باشیم.

 

وی با اشاره به اهمیت محتوا ادامه داد: فقط طراحی و راه اندازی کفیات نمی‌کند بلکه مدیریت و تولید محتوا و همچنین بارگزاری خبرهای به روز خیلی می‌تواند مهم تر از طراحی اولی باشد.

 

منبع:خبرگزاری دانشجو

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *