اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳
۱۴۰۰ میلیارد تومان سهم فروش پارک علم و فناوری البرز / خبر خوب جهاد دانشگاهی برای دانش بنیان‌ها

۱۴۰۰ میلیارد تومان سهم فروش پارک علم و فناوری البرز / خبر خوب جهاد دانشگاهی برای دانش بنیان‌ها

  • مرداد ۹, ۱۴۰۲

به گزارش غیر دولتی نیوز به نقل ازخبرگزاری دانشجو،  مسعود ابراهیمی، سرپرست سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاددانشگاهی   با اشاره به هدف این معاونت در جهت تسهیل فعالیت‌های دانش بنیانی گفت: وظیفه اصلی ما به عنوان سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان، تبدیل ایده‌ها و دانش‌های فنی تولید شده در سطح مراکز جهاد دانشگاهی به ثروت است.

وی ادامه داد: در این مدت سعی کردیم از طریق مصوبات هیئت امنا زیرساخت‌های قانونی لازم برای توسعه فعالیت‌ها را ایجاد کنیم.

ابراهیمی با اشاره به اقدام جهاد دانشگاهی در جهت توسعه پارک‌های علم و فناوری افزود: در این راستا مصوبات خوبی اخذ شده از جمله مصوبه آیین نامه واگذاری اراضی به شکل بلندت مدت در پارک‌های زیر مجموعه جهاد دانشگاهی که این یک گام بزرگ و رو به جلو به منزله فعالیت جهاد دانشگاهی در زمینه توسعه فعالیت‌های پارک‌های علم و فناوری است.

سرپرست سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاددانشگاهی با اشاره مشارکت و همکاری با بخش خصوصی گفت: به منظور استفاده از توان بخش خصوصی به منظور توسعه فعالیت‌های جهاددانشگاهی مصوبه‌ای درباره نحوه مشارکت جهاد با پخش خصوصی، تعاونی، اشخاص حقیقی و حقوقی تدوین شده که این مصوبه از کمیسیون دائمی هیئت امنا موافقت گرفته است و ما منتظریم که در جلسه هیئت امنا نیز به تصویب برسد.

ابراهیمی مشارکت با بخش خصوصی را از عوامل توسعه پایدار دانست و خاطرنشان کرد: علاوه بر بخش دولتی، استفاده از توان بخش خصوصی برای توسعه یکی از مدل‌های توسعه پایدار است.

وی با ذکر پارک‌های علم و فناوری زیر مجموعه جهاد دانشگاهی گفت: جهاددانشگاهی سه پارک علم و فناوری در استان‌های تهران، البرز و کرمانشاه دارد.

سرپرست سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاددانشگاهی از استقرار مجموعا حدود ۵۰ تا ۷۰ شرکت دانش‌بنیان در این پارک‌ها خبر داد و گفت: این پارک‌ها واحد‌های فناوری که در پارک هستند. محصولاتشان تجاری سازی شده و در بازار مورد مصرف قرار گرفته است. در پارک علم و فناوری البزر حدود ۱۴۰۰ میلیارد تومان سهم فروش شرکت‌ها بوده است.

ابراهیمی گفت: اجازه واگذاری زمین‌هایی که در اختیار پارک علم و فناوری البرز و کرمانشاه است گرفتیم و می‌توانیم آن را به شکل بلند مدت به شرکت‌های دانش بنیان اجاره دهیم.

وی تصریح کرد: از همه متقضیانی که علاقه مند به سرمایه گذاری هستند همچنین از همه شرکت‌های دانش بنیان و واحد‌های علم و فناوری که متقاضی استقرار در پارک علم و فناوری با شرایط مناسب هستند استقبال می‌کنیم. شرک‌های بزرگ نیز می‌توانند برای راه‌اندازی پارک‌ها و پردیس‌های فناوری و نوآوری اقدام کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *