اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳

پرداخت حقوق اعضای هیأت علمی به شیوه همسان‌سازی ادامه می‌یابد

  • دی ۲, ۱۴۰۰

سرپرست دانشگاه یزد با اشاره به رایزنی‌های انجام شده در نشست اخیر رؤسای دانشگاه‌های تهران و مادر استان‌ها که با حضور معاون اول رییس جمهور، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و معاون سازمان برنامه و بودجه کشور در تهران تشکیل شد، اعلام کرد: پرداخت حقوق اعضای هیأت علمی این دانشگاه به شیوه همسان‌سازی تا پایان سال ادامه می‌یابد و در صورت تأمین نقدینگی لازم، معوّقات آن هم پرداخت خواهد شد.

دکتر عباس کلانتری خلیل آباد با اعلام این خبر، گفت: دکتر سیدحمید پورمحمدی، معاون سازمان برنامه و بودجه کشور در این نشست درخصوص افزایش ۱۰ درصدی بودجه آموزش عالی برای حل موانع قانونی و اجرایی طرح همسان‌سازی حقوق اعضای هیأت علمی قول مساعد داد. این مقام مسئول در عین حال تأکید کرد دانشگاه‌ها باید اعتبارات لازم برای ادامه این‌گونه پرداخت‌ها را از محل بودجه‌های اختصاصی خود تأمین کنند.

سرپرست دانشگاه یزد همچنین از پیشنهاد دکتر محمد مخبر دزفولی، معاون اول رییس جمهور در این نشست برای ایجاد کمیته‌ای متشکل از معاون اول رییس جمهور، رییس سازمان برنامه و بودجه، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس دیوان محاسبات کشور خبرداد. به گفته وی، این کمیته قرار است راهکار مناسب و اساسی برای رفع موانع قانونی و اجرایی طرح همسان‌سازی هیأت علمی را در اسرع وقت ارائه کند.

دکتر کلانتری خلیل‌آباد افزود: در نشست مذکور مهمترین چالش‌های آموزش عالی کشور به ویژه در حوزه اداری و مالی مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت که عمده‌ترین دغدغه‌های مطرح شده مربوط به مشکلات موجود در مسیر تداوم پرداخت حقوق اعضای هیأت علمی بر اساس طرح همسان‌سازی بود.

وی با اشاره به برخی از مشکلات عنوان شده از سوی رؤسای دانشگاه‌ها در این زمینه گفت: این مشکلات عمدتاً مربوط به جنبه‌های قانونی و موانع تأمین مالی این طرح بود.

سرپرست دانشگاه یزد در ادامه به مشکلات قانونی ناشی از اجرای این طرح از محل اعتبارات دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: این دغدغه از سوی تعدادی از رؤسای دانشگاه‌ها مطرح و به دنبال آن درباره برخی از مسایل و ابهامات موجود درباره سقف حقوق اعضای هیأت علمی نیز در چارچوب این طرح، بحث و تبادل نظر شد.

دکتر کلانتری خلیل‌آباد ادامه داد: برخی از رؤسای دانشگاه‌ها معتقد بودند سقف حقوق ۳۷ میلیون تومان اعضای هیأت علمی باید در سال آینده افزایش یابد، تعدادی هم خواهان مشخص شدن وضعیت این سقف به عنوان خالص پرداختی در سال جاری بودند. از نظر این افراد این سقف باید به صورت خالص پرداختی و بدون درنظر گرفتن سایر پرداختی‌ها به اعضای هیأت علمی نظیر حق‌التدریس، حق مأموریت، حق مدیریت و حق‌التحقیق محاسبه شود.

به گفته سرپرست دانشگاه یزد در این نشست همچنین از مسئولان ذی‌ربط تقاضا شد تا در بودجه سال آینده مالیات پلکانی برای حقوق اعضای هیأت علمی در نظر گرفته نشود و همانند امسال محاسبه شود.

رایزنی درباره رفع موانع و مشکلات موجود در مسیر فروش اموال دانشگاه‌ها و تبدیل به احسن کردن آن‌ها و همچنین پیشنهاد تخصیص بودجه‌های عمرانی به صورت نقدی به جای تأمین آن از محل فروش اوراق از دیگر موضوعاتی بود که در دستور کار این نشست قرار داشت

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *