اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۳
دانشجویان آزادی‌خواه حامی غزه را با شرایط ویژه پذیرش می‌کنیم

دانشجویان آزادی‌خواه حامی غزه را با شرایط ویژه پذیرش می‌کنیم

  • اردیبهشت ۱۸, ۱۴۰۳

به گزارش غیردولتی نیوز به نقل از وزارت علوم، امید رضایی فر در نشست هماهنگی عملیاتی کردن پذیرش اساتید و دانشجویان آزادی خواه حامی فلسطین گفت: سازمان امور دانشجویان طبق روال گذشته این دانشجویان را که متقاضی تحصیل در ایران هستند می تواند بورسیه کند و پشتیبانی‌های لازم مانند امور کنسولی و رفاهی از آنان مانند سایر دانشجویان انجام می شود.

وی تاکید کرد: این اقدام وزارت علوم در راستای حمایت از آزادی و صلح در مقابله با ظلم و ستم بوده و یک اقدام در پشتیبانی از آزادی‌های مرسوم دانشگاهی است.

رضایی‌فر افزود: این پیشنهاد ایران مبتنی بر تجربه موجود در ایران در پذیرش و تحصیل دانشجویان بین المللی از ۹۴ کشور جهان صورت گرفته است و دانشگاه‌های ما در کیفیت بالایی از علم و فناوری بر اساس شاخص‌های رتبه بندی جهانی هستند.

رییس مرکز همکاری‌های علمی بین المللی وزارت علوم گفت: این شکل از مقابله با دانشجویان در کشورهای آمریکایی و اروپایی برای اولین بار در تاریخ این کشورهای مدعی آزادی بیان صورت می‌گیرد.

رضایی فر گفت: اگر چه دولت‌های غربی و امریکا می‌کوشند با تاکید بر فرا روایت‌های جعلی تاریخی و ضد یهودی خواندن تظاهرات دانشجویی از اعتبار آن بکاهند و افکار عمومی را منحرف کنند، ولی تاریخ نشان داده است اینگونه برچسب زدن‌ها خیلی زود رنگ می‌بازد و اصالت و حقیقت راه خود را به نیکی طی خواهد کرد.

گفتتی است؛ در نشست هماهنگی حمایت از دانشجویان حامی مردم غزه، روسای دانشگاه های برتر کشور و مدیرکل دانشجویان بین المللی سازمان امور دانشجویان حضور داشتند و ضمن محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی خصوصا در فجایع غزه و نیز اقدامات تروریستی این رژیم و همچنین محکومیت برخورد با اساتید و دانشجویان در محیط دانشگاهی، و با حمایت از اقدامات مقابله جویانه و بازدارنده در برابر این رژیم کودک کش، تصمیماتی در نحوه پذیرش و همکاری با دانشجویان و اساتید آزادی خواه اتخاذ شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *