اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۳
پذیرش ۵۳ درصدی دانشجو در مقطع دکتری به روش استادمحور

پذیرش ۵۳ درصدی دانشجو در مقطع دکتری به روش استادمحور

  • اردیبهشت ۱۷, ۱۴۰۳

به گزارش غیردولتی نیوز به نقل از وزارت علوم، قاسم عموعابدینی در مراسم تجلیل از اساتید سرآمد و نمونه آموزشی دانشجویان نمونه دانشگاه کاشان گفت: برخی از طرح‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه کاشان در راستای دانشگاه حکمت بنیان است که این اقدام شایسته و ستودنی است.

وی با اشاره به اینکه در برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی تبدیل دانشگاه‌ها به دانشگاه حکمت بنیان تصویب شده است خاطر نشان کرد: برنامه محوری، استاد محوری، شاگردپروری و اخلاق محوری فلسفه وجودی دانشگاه حکمت بنیان است.

معاون آموزشی وزیر علوم با اشاره به اینکه دانشمندان ایرانی همچون ابوعلی سینا، خوارزمی، غیاث الدین جمشید کاشانی و … نقش کلیدی را در توسعه علمی داشتند، خاطر نشان کرد: امروز نیز اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها نقش مهمی در تحقق دانشگاه حکمت بنیان دارند.

معاون آموزشی وزارت علوم استادمحوری را دیگر رکن دانشگاه حکمت بنیان عنوان کرد و افزود: امروز بیش از ۵۳ درصد پذیرش دانشجویان دکترای دانشگاه‌ها به صورت استادمحور انجام می‌شود.

عموعابدینی به انتخاب اساتید سرآمد آموزشی اشاره کرد و گفت: ۲۰ نفر از از اساتید دانشگاه‌ها به عنوان سرآمدان نمونه کشور انتخاب و از بین این تعداد ۲ تا ۳ نفر در سطح بین‌المللی معرفی می‌شوند.

وی حکمت عملی و حکمت نظری و علم نافع را راه رسیدن به دانشگاه حکمت بنیان دانست و افزود: خوشبختانه برخی از طرح‌های دانشکده علوم انسانی دانشگاه کاشان مسیرش علم نافع است که باید این حرکت به دیگر دانشکده‌ها نیز سرایت یابد.

۹ طرح آموزشی، پژوهشی و رفاهی دانشگاهی کاشان در آیینی با حضور معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه کاشان افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

این طرح‌ها شامل فیزیک‌سرای دانشگاه، مرکز توانمندسازی اجتماعی، مرکز بین‌المللی‌سازی علوم انسانی، خانه سلامت، کلینیک حقوق، خانه خلاق علوم انسانی، آزمایشگاه روانشناسی، و آزمایشگاه حیوانات فیزیولوژی ورزشی است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *