اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳

جذب دانشجویان خارجی از طریق المپیاد ورزش های فناورانه

  • بهمن ۴, ۱۴۰۲

به گزارش غیردولتی نیوز به نقل از خبرنگار مهر، هاشم داداش پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان بعد از ظهر امروز در اجلاس رؤسای دانشگاه هاو مؤسسات آموزش عالی که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد گفت: ایین نامه دانشجویان سرآمد ابلاغ شده و سامانه آن نیز به زودی راه می‌افتد. انتظار داریم دانشگاه‌ها ۲ تا ۵ درصد دانشجویان خود را به عنوان سرآمد معرفی کنند.

وی تاکید کرد: دانشجوی نمونه ملی از سال آینده از میان دانشجویان سرآمد انتخاب می‌شود و هدف این است تا می‌توانیم موضوع دانشجوی سرآمد را فراگیر کنیم و معیارهای دانشجوی سرآمد را نیز با شکل متنوعی در نظر گرفته ایم.

وی ادامه داد: المپیادهای مختلفی طراحی و برگزار شده که برخی برای اولین بار برگزار شده است. مانند المپیاد ورزش‌های فناورانه که ثبت نام آن از اول اسفند آغاز می‌شود. با این المپیاد توجه به حوزه فناوری را نشان دادیم و این المپیاد را در ۳ حوزه تعریف کردیم؛ ورزش‌های رباتیک، ورزش‌های دیجیتال و نوآوری و فناوری در حوزه ورزش‌. در این المپیاد تاکید داریم فناوری باید توسط دانشجویان خلق شود و در خدمت ورزش باشد. این المپیاد در قدم اول در استان‌ها خواهد بود و در قدم دوم در سطح ملی. دانشگاه میزبان هم دانشگاه مادر هر استان است.

داداش پور به بازی‌های همبستگی ورزش دانشجویان کشورهای اسلامی پرداخت و گفت: از طریق این بازی‌ها می‌خواهیم معرف دانشجویان کشور باشیم و اتصالی بین کشورهای اسلامی برقرار کنیم. همچنین از فرصت جذب دانشجویان خارجی نیز استفاده کنیم.

وی خبر داد: المپیاد ورزش قهرمانی نیز سال آینده در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *