اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳

تغییر نحوه امتیازدهی اعضای هیات‌علمی علوم پزشکی تصویب شد

  • دی ۱۲, ۱۴۰۲

 به گزارش غیر دولتی نیوز به نقل از خبرنگار مهر، محمدعلی کی نژاد  درباره مصوبات جلسه امروز هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: جلسه امروز هیأت عالی جذب، با حضور تعدادی از مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی و دانشگاه‌های وزارت علوم برگزار شد.

وی ادامه داد: دراین جلسه مطالبی که توسط هیأت‌های اجرایی جذب برخی از دانشگاه‌ها در استان‌ها ارائه شده بود، بررسی شد، معمولاً مسائل اجرایی توسط هیأت‌های مذکور مطرح می‌شود، چرا که مسائل اجرایی نیاز به سیاست‌گذاری دارد.

رئیس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: همچنین مواردی در رابطه با «تغییر فرم امتیازدهی هیات‌علمی آموزشی و حرفه‌ای» پیشنهادی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بود که در جلسات گذشته مطرح‌شده بود در این جلسه تصویب شد و امروز نیز ابلاغ می‌شود.

وی ادامه داد: برای وزارت علوم نیز «اصلاح فرم توانایی علمی» مطرح شد که برای جلسات آینده باید توسط مسئولان مربوطه ارائه شده و در جلسه هیأت عالی جذب شورا بررسی شود.

کی نژاد افزود: به دلیل جذب بالای اعضای هیأت علمی در دانشگاه فرهنگیان، مقرر شده بود که این دانشگاه دارای هیأت مرکزی جذب مستقل شود که در این جلسه شخصیت‌های حقیقی هیأت مذکور مشخص شد و از این پس پرونده‌های جذب دانشگاه فرهنگیان در هیأت مرکزی جذب دانشگاه بررسی شده و به وزارت علوم ارسال نخواهد شد.

وی ادامه داد: از زمانی‌که هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده است حدود ۱۶ سال می‌گذرد و این هیأت به طور مرتب هر ۱۵ روز یک‌بار جلسه برگزار می‌کند حتی در ایام تعطیلات سالیانه در مرداد ماه معمولاً جلسات تعطیل نمی‌شود.

وی ادامه داد: وظایف جلسه هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی، سیاست‌گذاری است و حدود ۱۰ الی ۱۲ سال این کار انجام داده ایم، سیاست گذاری چیزی نیست که هر چند سال یکبار تغییر کند برای همین به آینده نگری و سیاست‌هایی که برای آینده و پیشرفت مسئله جذب هیأت علمی ضرورت دارد، پرداختیم.

رئیس هیات عالی جذب اعضای هیأت علمی افزود: البته یک بخشی از وظایف هیأت عالی جذب دائمی است، و دانشگاه‌هایی که واجد شرایط تأسیس هیأت اجرایی جذب هستند، صلاحیت اعضای هیأت اجرایی جذب این دانشگاه‌ها باید در هیأت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی شده و برای آنها حکم صادر شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *