اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳
ابلاغ دستورالعمل تبدیل وضعیت متخصصین بالینی از درمانی به آموزشی

ابلاغ دستورالعمل تبدیل وضعیت متخصصین بالینی از درمانی به آموزشی

  • تیر ۳۱, ۱۴۰۲

به گزارش غیر دولتی نیوز به نقل از خبرنگار مهر، مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت فرایند تبدیل وضعیت متخصصین بالینی از درمانی به آموزشی را اعلام کرد.

بر این اساس دستور العمل شماره ۱ مستخرج از «اصلاح قانون برقراری عدالت آموزشی در دوره تحصیلات تکمیلی و تخصصی مصوب ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ به شماره ۱۰۱/۶۶۷/د مورخ ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ منتشر شد.

در این دستور العمل آمده است؛ درخصوص دانش آموختگان با اولویت رتبه ۵ درصد بورد تخصصی و متقاضی انجام تعهدات به صورت آموزشی (تبدیل وضعیت از درمانی به هیات علمی) انجام فرآیند ذیل الزامی است:

۱. چنانچه متعهد، متقاضی انجام تعهدات به صورت آموزشی در شهرستان محل خدمت انجام تعهد باشد، مکلف است پس از اخذ اعلام نیاز آموزشی از دانشگاه علوم پزشکی محل تعهد نسبت به ثبت درخواست در سامانه اقدام کند.

۲. درخواست متقاضی توسط معاونت های ذی ربط دانشگاه محل انجام تعهد بررسی و درصورت موافقت معاونت آموزشی دانشگاه محل انجام تعهد و عدم نیاز معاونت درمان به خدمات نامبرده در شهرستان های تابعه استان، به معاونت آموزشی ستاد جهت طرح در کمیسیون مشترک آموزش و درمان وزارت بهداشت ارسال و در صورت تایید، مراتب به کمیسیون عالی تعهدات جهت اتخاذ تصمیم نهایی ارجاع و تصمیم نهایی کمیسیون توسط معاونت آموزشی ستاد به دانشگاه محل انجام تعهد ابلاغ می شود.

تبصره ۱: چنانچه انجام تعهدات به صورت آموزشی در شهرستان محل انجام تعهد امکان پذیر نباشد و متعهد توامان باید به مرکز استان انتقال یابد، ضروری است حداقل دو سال تمام از انجام تعهدات متعهد در شهرستان محل انجام تعهد سپری شده تا امکان ثبت درخواست میسر شود.

تبصره ۲: صرف اخذ اعلام نیاز آموزشی، به منزله تبدیل وضعیت به هیات علمی نیست.

تبصره ۳: در صورت انصراف متعهد خدمت درمانی از فعالیت به صورت آموزشی، مابقی تعهدات ایشان به صورت درمانی و در محل انجام تعهد اولیه انجام می شود.

این دستورالعمل توسط کارگروه تعهدات رشته های تخصصی بالینی مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت تهیه شده است

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *