اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳

حمایت وزارت علوم از فعالیت فرهنگی منوط به عملکرد در «فرنما» شد

  • دی ۲, ۱۴۰۲

به گزارش غیردولتی نیوز به نقل از خبرنگار مهر، دکتر عبدالحسین کلانتری امروز در مراسم افتتاحیه شانزدهمین جشنواره بین المللی حرکت که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد خطاب به انجمن های علمی گفت: محیط پویای دانشگاه مرهون زحماتی است که شما می کشید. تشکر ویژه از مسولان دانشگاه شهید بهشتی برای میزبانی این رویداد مهم دارم.تشکر از مدیران حوزه انجمن علمی دانشگاه ها دارم چون به واسطه تلاش آنها شاهد حرکت رو به رشد انجمن های علمی در دانشگاه ها هستیم.

وی ادامه داد: مهمترین افقی که ما پیش روی خودمان در مجموعه معاونت فرهنگی قرار دادیم تقویت مسوولیت اجتماعی دانشجویان است. مسولیت اجتماعی جوهره اصلی انقلاب اسلامی بود و انقلاب براساس این مفهوم شکل گرفته است.

وی ادامه داد: انسان بدون مسؤولیت اجتماعی بویی از انسانیت نبرده و این در انقلاب تجلی پیدا کرده و نظام برآمده از آن هم همین مسؤولیت پذیری اجتماعی بوده که به طرق مختلف خود را نشان داده است قله هایی که امروز فتح شده به واسطه این‌ مسؤولیت پذیری ها بود.

معاون فرهنگی وزارت علوم افزود: امروز پرچم این مسؤولیت اجتماعی دست انجمن های علمی است و انجمن های علمی روند رو به رشدی دارند، انجمن های علمی بسیار بیشتر از گذشته مسله محور شده اند و خیز برداشته اند تا مسائل کشور را حل کنند انجمن های علمی سعی داشته اند که تمرین حل مسله کنند که بسیار ستودنی است.

وی ادامه داد: امروز انجمن های علمی در دانشگاهها به عرصه فناوری پا گذاشته اند. سازو کارها و تمهیداتی در دانشگاه ها شکل گرفته که عرصه را برای حضور دانشجویان در عرصه فناوری ایجاد کرده است و ارتباط انجمن های علمی با عرصه های فناوری بیشتر شود.

وی افزود: تقویت نواوری و خلاقیت یکی از اهداف جشنواره بوده و در حوزه وزارت علوم سیستم حمایتی منوط به ثبت فعالیت ها در سامانه فرنما شده است بسته های حمایتی ارتباط تنگاتنگی با ثبت فعالیت ها با فرنما خواهند داشت.

کلانتری افزود: حمایت ها مبتنی بر عملکرد خواهد بود تا هدفمند باشد. درخواست ما از اتحادیه ها این است که به انجمن های علمی اعلام کنند ثبت داده ها در دریافت حمایت های وزارت علوم بسیار تاثیر گذار است. برخی دانشگاه ها نیز براساس ثبت داده ها از انجمن های علمی حمایت می کنند. اگر شاهد جهاد علمی هستیم به دلیل تلاش انجمن های علمی دانشجویی در دانشگاه های مختلف است امروز علم از حالت انحصاری خارج شده و در شبکه اجتماعی صورت می‌گیرد و جمع های علمی بهترین محمل برای آن هستند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *