اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳

پیش نویس اولیه اساسنامه سازمان ملی سنجش تهیه شد

  • آذر ۲۹, ۱۴۰۲

به گزارش غیردولتی نیوز به نقل از خبرنگارمهر، غلامرضا بصیرنیا با اشاره به اصل تشکیل سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: پیش نویس اولیه اساسنامه سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی کشور آماده شده است.

وی افزود: بنابراین ظرف چند ماه آینده پیش نویس اساسنامه نهایی شده و به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه می‌شود، سپس سازمان براساس اساسنامه مصوب شکل می‌گیرد.

دبیر شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: این سازمان مشابه سازمان ملی استاندارد در حوزه آموزش عمل می‌کند.

دبیر شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: یکی از مهمترین موضوعات در حوزه سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی کشور، بحث تعارض منافع است؛ سازمان‌هایی که خود آموزش می‌دهند خود نیز ارزشیابی می‌کنند که با تشکیل سازمان جدید زیر نظر رئیس جمهور این موضوع سامان بهتری خواهد یافت.

وی در مورد محتوی اساسنامه این سازمان ادامه داد: اساسنامه‌ها معمولاً یک سری چارچوب مشخص دارند و در آن اهداف، وظایف، ارکان و نحوه اداره سازمان تعریف می‌شود که قاعدتاً اساسنامه سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی کشور هم چنین چارچوبی خواهد داشت.

براساس این گزارش، رئیسی رییس‌جمهورو رئیس شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، ماده واحده «تشکیل سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور» را که بر اساس مصوبه جلسه مورخ ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ شورای معین شورای‌عالی و در جلسه ۸۸۳ مورخ ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ شورای‌عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده بود را، امسال برای اجرا ابلاغ کرد.

بر اساس این مصوبه، سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور با هدف استقرار نظام جامع رصد، نظارت، ارزیابی، اعتبارسنجی، رتبه‌بندی و تضمین کیفیت در نظام آموزش کشور، به صورت یک سازمان مستقل زیر نظر رئیس‌جمهور تشکیل خواهد شد.

در واقع ماده واحده «تشکیل سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور» با هدف ایجاد مرجعیت واحد در دو محور ارزشیابی، اعتبارسنجی و تضمین کیفیت نظام آموزش کشور اعم از آموزش و پرورش و آموزش‌عالی در دو بخش پزشکی و غیرپزشکی و سنجش توانمندی‌های آموزشی به تصویب رسیده و ابلاغ شده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *